Tilskudd av vitaminer osv.. 2. trimester

Mina91

Blir kjent med forumet
Jeg har tatt folat, tran og jod frem til nå 18+2.
Tar dere andre noe tilskudd i 2. trimester? Eller er det hovedsakelig i 1. trimester?
Dere som har vært hos jordmor/lege, har dere fått noen anfefalinger?
Min lege har ikke sagt noe om det.

Legen sa jeg kunne slutte med folat etter første trimester. JM har anbefalt å ta Jod videre. Tar også jern pga lavt jernlager ☺️

Tar jod, multivitamin og omega3. Og da jeg sa jeg var sløv med å ta omega3,sa hun (JM): Det viktigste for deg er å huske omega3 i 3. trimester. Da utvikles hjernen.. (Jeg får ikke i meg fisk/sjømat-derfor omega3)

Jeg tok "gravid-pakke" med div i første trimester. Nå tar jeg omega3 med multivitaminer og jern.

Jeg tar multivitamin med omega 3, er ikke flink til og spise fisk og jordmor sa omega 3 var viktig.

jag tar D-vitamin och omega3. Må få tag på jod, det kan vara lurt! Bara glemt det jag!

Tar omrga3 multivitamin:) Men lurer på om jeg mangler noe likevel, er så sykt trøtt! I mine to tidligere svangerskap har jeg hatt b12 mangel og jernmangel.

Last edited:
Tok folat i starten og fikk anbefaling om å bruke multivitamin for gravide som man kan kjøpe på apoteket (4tabletter hver dag). Prøver å ta det hver dag iallefall :bag:

Tar multivitamin og syrenøytraliserende. Prøver på omega 3 innimellom, men til nå har jeg kastet opp i det jeg putter den i munnen, ved hvert forsøk.

Jeg tok en titt på de, og det er ikke sjans for at jeg klarer å svelge de :eek:
Haha, har slitt noen ganger jeg også. Blir endel slurker drikke for å få de ned. Utrolig så svære de må lage disse tablettene:wacky:

Jod, Jern, b12, D og Omega3 er viktig for gravide og ellers. Omega multi og jern er et godt alternativ om man ikke vil ta gravidvitaminer:)

Har også pcos. Skulle gjerne fortsatt liksom :p men gyn sier nei :(

Har du fått noe forklaring på hvorfor du ikke skal ta det? Råd om å slutte med metformin under graviditet er ofte basert på utdatert forskning. Hvis ikke det er en spesiell grunn hos akkurat deg da. :)

Back
Topp