Tilrettelegging

mari1976

Elsker forumet
Hei!

Jeg lurer på å be om å slippe en spesiell typer vakter på jobben for en liten stund (de starter kl 06 om morgenen og har 4 radiointervjuer i løpet av 1,5 time). Dette er midt i den værste kaste-opp-tiden. Er det noen som vet om jeg må å gå til legen først for å fylle ut tilretteleggingsskjema, eller er det nok å snakke med sjefen på jobben? Egentlig har jeg jo ikke lyst til å fortelle noe enda, men om jeg ikke kan gå disse vaktene, har jeg jo ikke noe valg.

Det beste er jo om det kan tilrettelegges på jobb uten å måtte blande inn legen/få sykmelding.:-) Så jeg ville prøvd det først.

Om sjefen skulle vise seg vanskelig, kan du heller gå til legen etterpå.

Jeg mente ikke å få sykemelding altså. Legene skal prøve å få jobben til å tilrettelegge først før de evt velger sykemelding. De kan derfor skrive ut et tilrettelegginsskjema. Spørsmåler er bare om dette er noe jeg må ha for å be om tilrettelegging.

Tvilsomt. Da har jo sjefen din valget om enten å tilrettelegge for deg, eller du feks blir 50% sykemeldt - hans/hennes valg.

Nei du må ikke det. Jeg fikk beskjed av min sjef i forrige svangerskap at jeg kunne sykmelde meg 100%. Han er en mannsjåvenist og kunne bare tilrettelegge for en gravid om gangen. Jeg var nr 2. Vi ble tilsammen 3 på en gang.

Skjønte at du ikke var ute etter sykmelding:-)

De fleste vil jo ha forståelse for situasjonen, så det bør være mulig å få tilrettelegging uten å gå via legen.

Så flott. Da får jeg vel snakke med sjefen en dag i neste uke. Takk for hjelpen.

Back
Topp