Tilrettelegging

Nr2Ventes^^

Forelsket i forumet
Oktobermirakler 2013
Vet noen angående regler for tilrettelegging på jobb ved graviditet? Jobber i bakeriavdeling i butikk, og er mye løfting. I tillegg mye stress med overtid hver dag osv, rekker egentlig ikke pause. ( tar meg tid til det fordi jeg må) kjenner det skikkelig på kroppen. Spesielt i bekkenet som ligger igjen fra sist jeg var gravid. Men jeg får ikke bytte avdeling, til kassen foreks, eller ferskvare der fler jobber, så andre kan ta det tyngste. Skjønner ikke hvorfor det skal være så vanskelig. Sist så jobba jeg og stressa helt til jeg ble sykemeldt 100%..

Uff, dette hørtes ikke bra ut. Husker ikke hvordan det var, men at du har krav på tilrettelegging er helt sikkert!
Om arbeidsgiver ikke kan bytte deg over til annen avdeling, så bør du i alle fall få avlastning på et eller annet vis. At noen tar de tyngste løftene for deg, at du kan ta deg hyppigere små-pauser for å hente deg inn igjen etc. Stå på kravene og ikke la det gå så langt som sist!

Jeg fikk tilrettelagt som frisør pga bekkenet. Gikk fra 100%-60% stilling. Dvs jobbet 4t om dagen, jobbet bare dag 10-14, og ikke på drop inn salongen. Var kveldene som var verst til meg. Er ikke mange muligheter som frisør :p fikk svangerskapspenger fra nav de % jeg måtte trappe ned. Håper det ordner seg for deg ;) hør med lege eller jordmoren din og;)

Uff, dette hørtes ikke bra ut. Husker ikke hvordan det var, men at du har krav på tilrettelegging er helt sikkert!
Om arbeidsgiver ikke kan bytte deg over til annen avdeling, så bør du i alle fall få avlastning på et eller annet vis. At noen tar de tyngste løftene for deg, at du kan ta deg hyppigere små-pauser for å hente deg inn igjen etc. Stå på kravene og ikke la det gå så langt som sist!
Tenkte det jeg å, så spurte bakeriansvarlig at man kan bytte litt på rutinene. De som jobber tidlig, setter opp brød, og er der de tyngste løftene kommer. Lurte på om hun kunne ta det da, om jeg jobber tidlig. Da gjør jeg seff noen av de tingene kveldsvakten gjør. Men neida, det var for dumt, så det kunne vi ikke gjøre. Og de andre i andre avdelinger har så mye å gjøre så de kan visst ikke hjelpe meg :S derfor ser jeg at den eneste løsningen er å bytte avdeling. Er jo forsent å bytte jobb. :p

Jeg fikk tilrettelagt som frisør pga bekkenet. Gikk fra 100%-60% stilling. Dvs jobbet 4t om dagen, jobbet bare dag 10-14, og ikke på drop inn salongen. Var kveldene som var verst til meg. Er ikke mange muligheter som frisør :p fikk svangerskapspenger fra nav de % jeg måtte trappe ned. Håper det ordner seg for deg ;) hør med lege eller jordmoren din og;)
Ja, det er jo også en mulighet. Men har bare jobbet en måned enda. Før det var jeg i permisjon med min forrige. Fikk 80% betalt da, så ikke så veldig mye penger. Så da bør jeg vell egentlig jobbe 100% i ihverfall 6 mnd for å tjene optimalt opp til neste permisjon?

Svangerskapspe ver og sykepenger er likestilt med lønn så vidt jeg har fått med meg... Jeg hadde sykemeldt meg om arbeidsgiver er så lite villig til å tilrettelegge..

<3 Desember2008 <3
<3 Oktober 2013 <3

Svangerskapspe ver og sykepenger er likestilt med lønn så vidt jeg har fått med meg... Jeg hadde sykemeldt meg om arbeidsgiver er så lite villig til å tilrettelegge..

<3 Desember2008 <3
<3 Oktober 2013 <3
Åjaa, jammen da skal jeg sjekke litt på det jeg. Holder en stund til, men om det blir krise må jeg vell bare gjøre det :). Takk for svar :D

Back
Topp