tilrettelegging

Lena89

Gift med forumet
må man søke om d eller kan man bare gå til sjefen å si at man vil ha d?

Tilrettelegging i form av hensyn skal vel arbeidsgiver ta uansett, og mange er veldig flinke til å spørre den gravide hva du ønsker. Men mange av oss har fått et skjema fra legen om tilrettelegging, og det er vel mye mer forpliktende for en arbeidsgiver.
I mitt tilfelle som jobber i fengsel, betyr dette skjemaet at jeg fra slutten av mai enten får fri med lønn frem til permisjonen (svangerskapspenger) eller blir flytta til Friomsorgskontoret under graviditeten. Nye kollegaer, nye arbeidsoppgaver osv.

okay..... fordi jeg jobber i kasse og sliter med bekkenlåsning å di stolene vi har passe ikke til min rygg osv... får også veldig vondt av å stå i lenge perioder... er verst med di lange 8 timers vaktne som i dag.. mye folk å får da ikke bevegt meg ut av kassen på 5 timer før pause... synes ikke di viser noe hensyn i d heletatt.... får så vidt gå på do å jeg springe rpå do 8 ganger til natten så blir mye holding osv.... i dag har jeg så vondt i bekken å rygg at jeg så vidt kåmmer meg åpp av sofaen.:S .. lurer egentlig på om d går ann å få noe form får tilrettelegging i kasse? 

Da ville jeg tatt kontakt med fastlegen min for å høre om hva han kan gjøre=)
De har plikt til å tilrettelegge=) Men de er kanskje kjappere i avtrekkeren om det kommer fra han/henne?

jah tror nesten eg må d.. kan jo ikkje vera gått får lille heller.... takk får svar:D

Back
Topp