Tilrettelegging ved smerter pga bekkenløsning

Blomsterpiken91

Forelsket i forumet
Novemberlykke 2016
Oktoberfruene 2018
Hei!
Flere som sliter med smerter pga bekkenløsning?

Jeg lurer på hvordan tilrettelegging dere får på arbeidsplassen og hva som hjelper dere?

Selv så er jeg miljøterapeut på internatskole og jobber både dag og kveld. Dagvaktene jobber jeg litt i miljø og på kontoret og på kveldstid jobber jeg ute i miljøet. Er usikker på hvordan det kan tilrettelegges i jobben for å sitte for mye kan gjøre vondt og å være i mye aktivitet gjør vondt. Utfordringa er vel at jeg kjenner det ikke før jeg kommer hjem og slapper av. Har satt begrensninger for en del aktiviteter og sagt at det er fint om det ikke er jeg som flyt i trappene. Jeg har jo en travel hverdag ellers med en gutt på 15 mnd, hadde smerter ved bekkenløsning sist sv også og var sm siste 4 ukene før permisjon, men det tok laaang tid før kroppen kom seg etter fødsel og vil prøve å unngå dette nå.

Ble langt innlegg dette men kom gjerne med deres erfaringer :)

Jeg har typisk kontorjobb, og hos meg tilrettelegges det ved blant annet at jeg har en god stol, mulighet for å få tak i en "gravidstol" som visstnok skal være god ved bekkenplager, og så har jeg hev/senk-pult. Husker fra sist at det var godt å kunne variere arbeidsstillingen, spesielt mot slutten. I tillegg har jeg fått beskjed om å gå ut for å lufte meg dersom jeg føler for det, og har også mulighet til å ha hjemmekontor. Så føler meg veldig godt ivaretatt, samtidig som at jeg egentlig har en veldig enkel jobb å tilrettelegge i da :)

For meg som jobber kun på gulv ( sykehjem og barnehage)
Så ble løsningen at jeg ble 100% sykemeldt frå sykehjemmet grunna harde gulv, og med liten mulighet for tilrettelegging på grunn av flytt av tunge pasienter og mye løping for å komme gjennom dagen. ( jeg blir større belastning for arbeidsplassen enn til hjelp)

Og i barnehagen så jobber jeg 2 halve dager i uken. Dette er også på grunn av harde gulv, og vi sitter mye på gulvet og leker med barna. Ikke tungt fysisk, Men det blir mye smerter på grunn av gulvene.

Back
Topp