Tilrettelegging pga kvalme

Tiol

Gift med forumet
Juli13-jentene
❤️ Septemberlykke 2020 ❤️
❄️ Januargull 2023 ❄️
Har dere noen gode forslag til tilrettelegging på jobb pga. Kvalme? Måtte krype til korset i dag og bli hjemme pga kvalmen som eskalerer daglig. Men jeg ønsker å jobbe, men lurer på om dere har noen råd til tilrettelegging på jobb. Kortere dager? Flere pauser? Jobber på småbarnsavdeling i bhg.
Hjelper ikke å spise, blir bare mer kvalm av mat... Konstant kvalm...
 
Har dere noen gode forslag til tilrettelegging på jobb pga. Kvalme? Måtte krype til korset i dag og bli hjemme pga kvalmen som eskalerer daglig. Men jeg ønsker å jobbe, men lurer på om dere har noen råd til tilrettelegging på jobb. Kortere dager? Flere pauser? Jobber på småbarnsavdeling i bhg.
Hjelper ikke å spise, blir bare mer kvalm av mat... Konstant kvalm...

Snakk med leder! Det er jo veldig personavhengig hva som funker, selv må jeg spise små måltid med mindre enn to timer mellom, trekke meg litt tilbake og ta ting i litt roligere tempo. I din type jobb er det jo veldig viktig å være på når du er på, så om flere /lengre pauser eller kortere dag er mulig å gjennomføre og funker for arbeidsgiver mtp voksentetthet og slik er jo ingenting bedre :) anbefaler også å lage en oppfølgingsplan slik at man har på papiret hva man er enig om!
 
Jeg jobber også på småbarnsavdeling på bhg, og har blitt sykemeldt 50% pga kvalme og oppkast. Jeg jobber halve dager, og det funker greit:)
 
Kortere dager kan fungere. Tror vi må ta noen dager med testing :hungover: gleder meg til dette er over :inpain:
 
Mange fungerer bedre hvis de kan hvile, eller legge seg ned. Vet ikke om dere har et pauserom eller personalrom med en sofa som man kunne brukt, men en halvtimes-times hvil midt på dagen vil for mange som er kvalme gjøre at de fungerer bedre. Ellers blir det evt kortere dager, men da kan det jo hende at du blir veldig kvalm mot slutten. Hvis du er mye kvalm, finnes det flere ulike kvalmestillende medisiner som du kan få fra legen din. Postafen gis til mange, ulempen med den er at mange blir trøtt av den. Afipran er sånn sett bedre, det er sterkere og man blir ikke så trøtt. Godt alternativ til sykemelding, dersom du ønsker å være i jobb. Og spise, selv om du er kvalm. Det er ikke tull. Finn ett eller annet du klarer å få ned. Ritz-kjeks eller druer eller nøtter eller saltstenger eller noe. Det hjelper selv om det ikke hjelper.... God bedring!
 
Mange fungerer bedre hvis de kan hvile, eller legge seg ned. Vet ikke om dere har et pauserom eller personalrom med en sofa som man kunne brukt, men en halvtimes-times hvil midt på dagen vil for mange som er kvalme gjøre at de fungerer bedre. Ellers blir det evt kortere dager, men da kan det jo hende at du blir veldig kvalm mot slutten. Hvis du er mye kvalm, finnes det flere ulike kvalmestillende medisiner som du kan få fra legen din. Postafen gis til mange, ulempen med den er at mange blir trøtt av den. Afipran er sånn sett bedre, det er sterkere og man blir ikke så trøtt. Godt alternativ til sykemelding, dersom du ønsker å være i jobb. Og spise, selv om du er kvalm. Det er ikke tull. Finn ett eller annet du klarer å få ned. Ritz-kjeks eller druer eller nøtter eller saltstenger eller noe. Det hjelper selv om det ikke hjelper.... God bedring!
Jeg er av typen som egentlig ikke ønsker å ta medisiner av noe form med mindre det er virkelig nødvendig. Spyr ikke, så tenker at dehydrering foreløpig ikke er en fare. Så å være kvalm er overlevbart... Kindof :hilarious:
Så jeg vil prøve å finne en metode som funker uten medisiner.
Tar en prat med leder i morgen og legen skal ringe meg. 50% sykemelding høres som en god plan, jobbe mer enn det er jo ikke noe problem dersom det går.
 
Back
Topp