Tilrettelegging på jobben

Blossom83

Elsker forumet
MAI 2013
Noen her som får det? Jeg jobber i helsevesenet som sykepleier, 90% stilling. Hvordan fungerer det med tilrettelegging? Hvor mye kan man be om egentlig? De andre gangene jeg var gravid var det aldri snakk om tilrettelegging, da var det sykemelding som gjaldt. Synes det høres veldig fint ut med tilrettelegging da det er godt å være på jobb også...

Du må snakke med sjefen din. På min avdeling får de som har behov, slippe aften , natt og helg , jobber da dagtid mand-fred. Andre muligheter er feks å unngå aften før dag.....

Legen din kan gi deg et skjema hvor sjefen din må tilrettelegge for deg, ellers har du krav på sykmelding. kan sjefen ikke tilrettelegge hele stillingen din, som i mitt tilfelle, kan du jobbe så mye som sjefen din kan tilrettelegge, og få NAV til å betale resten i sykepenger. men her må du få nytt sjema etter samtale med legen din :)

Sjefen min var veldig hyggelig å sa til meg at jeg bare måtte snakke med henne når ting begynte å bli vanskelig så skulle hun tilrettelegge! Hun ville ha meg i jobben så lenge som mulig sa hun :) Syns det var koselig.

Jobber 80% i barnehage. Tror hun da tenkte mest på påkledning av barn.. Det er ganske slitsomt med å bøye seg og sånn..: Ellers merker jeg at å plukke opp leker nesten er umulig nå... Så jeg må bare si til de andre voksne at det ikke fungerer... =)

Ja det bør du gjøre, det er jobbens plikt å tilrettelegge for deg! hos meg er det mye stress på jobb, så jeg har krevd å jobbe der det ikke er stress! vær sta, du kjenner kroppen din og det er deg og ditt nurk det går uttover! :)

Ikke så mye å tilrettelegge hos meg. Har kontorjobb så om ikke det går så har jeg ikke noen andre alternativer. Har kjøpt en pute til å sitte på for å se om det er bedre, men det fungerer ikke noe bedre. Jeg ha knukket halebeinet for noen år siden og det blir veldig vondt når jeg får bl. I tillegg så hindrer det meg i å ha korrekt sittestilling i forhold til bl så da bli alt så mye værre...

Sent from my iPad using Tapatalk HD

Jeg jobber 100% som sykepleier med rundturnus, har fått tilretteleggingsskjema til jordmor så jeg slipper nattevaktene. Det fungerer slik; avdelingsleder finner andre vakter jeg kan gå istede(de har vært veldig villige til dette, da de har nok fravær på avd. fra før). Hvis dette ikke hadde vært en mulighet, eller jeg kjenner at jeg ikke klarer å jobbe så mye, så får jeg svangerskapspenger istede. På den måten slipper man å bruke opp sykemld. perioden sin, i tilfelle det skulle bli behov etter svangerskapet:)
Nå jobber jeg på et sykehus, noe som gir mulighet til variert arbeid og variert aktivitet. Nå er det veldig travelt, og jeg kjenner jeg begynner å bli sliten. Håper på en rolig periode snart, så jeg får hentet meg inn litt og fortsette i full jobb:)
Snakk med jordmor:) Så langt det lar seg gjøre med tilrettelegging, så er jo det positivt for både deg og arbeidsgiver:)

Back
Topp