Tilrettelegging på jobb

Chili

Forelsket i forumet
Junibollene 2023
Er det mange som har tilrettelegging på jobben? Har noen arbeidsoppgaver jeg ikke skal gjøre og det funker fint. Men sliter skikkelig med kvalme, jm mente jeg kunne be om å få starte en time seinere for å bruke den timen jeg pendler som arbeidstid for må stå opp 05 nå, så jeg har fått en time til på morningen. Men synes det er så ekkelt og spørre om selv om jeg vet de vil si ja. Sjefene og to kolleger vet at jeg er gravid siden det er ting jeg ikke skal borti når jeg jobber på brannstasjon.

Det synes jeg absolutt at du bør spørre om. Selv om det føles ubehagelig nå, så er de fleste veldig forståelsesfulle og du vil få det bedre. Jeg er sykemeldt 40%, kommer senere på jobb og er da ut dagen som vanlig. Det hjelper meg veldig mye om morgenen når kvalmen er som verst. Blir ikke like sliten på kvelden som jeg har vært tidligere.

Jeg har masse tilrettelegging på jobb pga tungpusthet og slitenhet, som er helt ekstremt. Får jobbe på den letteste avdelinga, avtalt bruk av egenmelding 1 dag i uka, får holde mer på med legevisitt og medisinrom enn pasientstell. Er superfornøyd med ledern min ❤️

Back
Topp