Tilrettelegging på jobb

TFE30

Glad i forumet
❤️Mailykke 2022❤️
Aprilspirene 2025
Jeg skal til legen på mandag, så tenker å snakke med henne om det da, men lurer på om det er noen her som kanskje vet noe.

Jeg bor i Drammen og jobber i Oslo. Siden pandemien slo inn så har jeg sittet på hjemmekontor, og jeg trives utrolig godt med det. Nå som samfunnet åpner igjen, har vi fått beskjed om at vi må begynne å komme inn på kontoret igjen. Og nå som jeg er gravid, så er jeg litt ekstra bekymret for å skulle pendle hvertfall 3 dager i uken. Både med tanke på redsel for smitte og med tanke på at jeg begynner å bli mer og mer kvalm og sliten, og da frister det lite med 1 times reisevei hver vei..
Så er det noen som har noe info om det er mulig å be om tilrettelegging på bakgrunn av dette? Jeg har jo selvfølgelig ikke lyst til å fortelle jobben at jeg er gravid ennå, men kanskje jeg må?

Jeg skal til legen på mandag, så tenker å snakke med henne om det da, men lurer på om det er noen her som kanskje vet noe.

Jeg bor i Drammen og jobber i Oslo. Siden pandemien slo inn så har jeg sittet på hjemmekontor, og jeg trives utrolig godt med det. Nå som samfunnet åpner igjen, har vi fått beskjed om at vi må begynne å komme inn på kontoret igjen. Og nå som jeg er gravid, så er jeg litt ekstra bekymret for å skulle pendle hvertfall 3 dager i uken. Både med tanke på redsel for smitte og med tanke på at jeg begynner å bli mer og mer kvalm og sliten, og da frister det lite med 1 times reisevei hver vei..
Så er det noen som har noe info om det er mulig å be om tilrettelegging på bakgrunn av dette? Jeg har jo selvfølgelig ikke lyst til å fortelle jobben at jeg er gravid ennå, men kanskje jeg må?
Man har krav på tilrettelegging og jeg vil tro at nå som hjemmekontor er godt etablert så bør det ikke bli et problem å få fortsette med det. Men jeg tenker du må fortelle leder, de har jo taushetsplikt. jeg var lite gira på å fortelle leder tidlig (men måtte pga tilrettelegging) fordi han har en tendens til å forsnakke seg (og det er veldig tidlig), men jeg sa jeg ville holde det hemmelig og det har han overholdt heldigvis :) selv om man ikke vil fortelle er det ofte nødvendig for p få tilretteligubg

Har ei venninne som har fått sv.penger grunnet covid og smitte, så synes alt er mulig grunnet pandemi :bookworm:
Kjøre egen bil, er det mulig? :)
Ville gjort som deg, snakk med lege, men også nærmeste sjef :)

Back
Topp