tilrettelegging på jobb.

mammatilenliten

Flørter med forumet
Flere som trenger tilrettelegging på jobb?
Jeg og jordmor har funnet ut at jeg må ha tilrettelegging på jobb. Det jeg har bedt om av tilrettelegging har jeg ikke fått. Sjefen vil veldig tilrettelegge men det er vanskelig med tanke på jobb situasjon. Jeg må bytte med kolleger og påse sjøl at ting blir tilrettelagt, føler rett å slett at jeg bare er til bry. Syns hele situasjon er vanskelig. Jeg gruer meg til å gå på jobb. Når jeg er på jobb har jeg dårlig samvittighet ovenfor kollegaene mine. Og ikke minst brukerne som jeg føler jeg ikke får gitt det jeg burde til :( det jeg sliter med er vondt bekken, og smertefulle kynnere hvis jeg er får aktiv. Hva ville dere gjort? Syns det er litt tøft å måtte mase på sjefen.

Jeg ville bedt om sykemelding. Ikke 100% til å begynne med, men det du føler du kan leve med sånn formen din er nå - så må det bare prøves ut derfra. Jeg har også en jobb det tilrettelegging ikke er så lett, sjefen er villig, men det er vanskelig i praksis, må styre det mye selv, det blir mer jobb på kollegaene mine - og som du også sier - jeg føler meg som en byrde. Vi har søkt om - og fått - noe tilretteleggingstilskudd fra NAV som vi bruker på å ha en person som jobber "oppå" meg endel timer i uka, det hjelper, men ikke 100%, så jeg er nå 50% sykemeldt. Og jeg kjenner at det var veldig riktig for kroppen min:)

Jeg ville bedt om sykemelding. Ikke 100% til å begynne med, men det du føler du kan leve med sånn formen din er nå - så må det bare prøves ut derfra. Jeg har også en jobb det tilrettelegging ikke er så lett, sjefen er villig, men det er vanskelig i praksis, må styre det mye selv, det blir mer jobb på kollegaene mine - og som du også sier - jeg føler meg som en byrde. Vi har søkt om - og fått - noe tilretteleggingstilskudd fra NAV som vi bruker på å ha en person som jobber "oppå" meg endel timer i uka, det hjelper, men ikke 100%, så jeg er nå 50% sykemeldt. Og jeg kjenner at det var veldig riktig for kroppen min:)

Hvordan gikk dere frem får å søke tilretteleggingstilskudd fra NAV? Har veldig lyst til å jobbe så lenge det lar seg gjøre. Mannen er borte annen hver uke på jobb, de ukene han jobber er ekstra tøffe. Da må jeg ta meg av en veldig aktiv 2 åring og alt husarbeid. Vi har også mangel på vikarer så samvittigheten min sier at jeg skal bite tennene sammen å gå på jobb. Tror jeg skal bestille time hos legen og se hva han sier :)

Hvordan gikk dere frem får å søke tilretteleggingstilskudd fra NAV? Har veldig lyst til å jobbe så lenge det lar seg gjøre. Mannen er borte annen hver uke på jobb, de ukene han jobber er ekstra tøffe. Da må jeg ta meg av en veldig aktiv 2 åring og alt husarbeid. Vi har også mangel på vikarer så samvittigheten min sier at jeg skal bite tennene sammen å gå på jobb. Tror jeg skal bestille time hos legen og se hva han sier :)
Det er sjefen min som har ordnet med tilretteleggingstilskuddet fra NAV, så jeg er ikke helt sikker på akkurat hvordan det gjøres, men be sjefen din om å ta en telefon til NAV og høre - da kan de fortelle om hvordan man går frem:) Jeg antar at det er et søknadsskjema på nett som alt annet (sjefen din er den som søker), og jeg vet at det finnes to satser å søke på - viktig at man da søker på høyeste - så må man bare håpe man får såpass at det kan hjelpe. Men søknadsprosessen tar jo litt tid da, så hadde jeg vært deg ville jeg absolutt tatt en tur til legen. Jeg har masse samvittighet for jobben selv, og gruet meg for å gå til legen óg å si det til sjefen - men begge var veldig forståelsesfulle, og etter at det var gjort var det som en tung bør ble løftet av skuldrene mine. Og bekkenet, formen og kroppen generelt har blitt SÅ mye bedre etter at jeg reduserte stilling, så jeg er veldig glad jeg turte å lytte til hva jeg kjente var riktig for meg selv:)

Back
Topp