Tilrettelegging på jobb....

Mamarazi

Blir kjent med forumet
I dag hadde jeg samtale med sjefen om å begynne å få litt tilrettelgging på jobben.
Jobber i en værnabolig for UH.hemmede...og har endel tunge beboere( stell) og utageringsproblematikk.
Samt jobber jeg 3 delt turnus ( dag, aften og natt) og har 13 timersvakte 1 helg i mnd.

Sjefen virket først litt paff...begynte å spørre hvor langt jeg var på vei å sånt.
Å sa at hun ikke kunne gi noe svar, før hun måtte snakke med sin overordnene.

Er det noen som vet hvordan jeg skal gå frem....er sliten og frustrert over forholdene slik di er nå.
Hadde første time hos fastlege, i går....var han som ba meg om å få en dialog med sjefen.
Hvilke rettigheter har man....er veien å sykemld seg? (noe jeg ikke ønsker....stortrives og vil jobbe lengst murlig)
Har dobl vakte nå til helgen og gruuuuer meg no innmari.. :/

Hvis ikke sjefen er med på dialog ville jeg skaffet meg en gradert sykemeldig hvis jeg var deg... Jobber du i kommunen burde det ikke være noe problem med tilrettelegging, er vel IA-bedrift da i så fall... Det er det nemli på sykehuset der jeg jobber...jeg går også tredelt turnus... Jeg går i 100 prosent stilling og det ble vanskelig å tiltettelegge noe uten å fjerne en vakt i ny og ne... Derfor fikk jeg svangerskapspenger 25 %, tilsvarende en vakt i uka... Så nå slipper jeg nattevakter, og å gå fra seinvakt og rett på dagvakt....! Jeg fikk dette til og med uke 14, pga trøtthet og kvalme... Tar en ny vurdering da :)

ufff:( høres ikke ut som en enkel sjef du har der... tilrettelegging bør jo være førsteprioritet når man har gravide ansatte, for vi er jo en ressurs så lenge vi klarer å jobbe.. alternativet er jo at vi ikke jobber, å da gjør vi jo ingen nytte av oss:/ men du må snarest få til en løsning, spesielt hvis du jobber med utagerende brukere, et slag/spark i magen er ikke det du vil ha nå framover...

har egentlig verdens beste sjef, derfor jeg ble så paff da hun møtte mine "problemer" på den måten, følten nesten ut som hun mente jeg "syt og klaget" iom at jeg var så kort på vei.....?
Slik jeg ser det, har jeg ikke sjangs til å jobbe 13 timers vakte hele helgen....er så trøtt og sliten, men har bestemt meg for å prøve å holde ut denna mnd....så får jeg se hva formen sier neste arbeidshelg.
Og jobbe med utagernede brukere, er bare helt uaktuelt....! så kollegaene mine får ta di tyngste, sånn bi dt...basta! :)

Back
Topp