Tilrettelegging på jobb..

LilleConstanse

Andre møte med forumet
Jeg jobber som assistent i omsorgsbolig og har en jobb med en del løft og stress, var sykemeldt fra juli til slutten av november pga kvalme og svangerskapsdepresjon + ryggsmerter som jeg har vært plaget med siden før jeg ble gravid.

Slutten av november hadde smertene i ryggen begynt å gi seg med behandling, svangerskapsdepresjonen i sjakk og kvalmen ga seg i uke 17, så bestemte meg for å jobbe igjen med det at før jeg ble gravid var jeg det arbeidsjernet og ville gjerne ha noe å gjøre om dagene så jeg slapp å gå hjemme så mye.
Ble enig om med sjefen om å begynne å jobbe igjen bare med tilrettelegging , da skulle jeg slippe å gå der det var mye løft og stress.
Det har fungert noenlunde greit helt til kollegaene mine begynte å stusse på dette og rett å slett bytter meg på jobblistene, gjør så jeg står på løft, bistå og plasser der det er mye stress.
Føler at jeg blir sett ned på pga de har hatt flotte svangerskap og at jeg skal ha samme som de, nå har bekkenet begynt å plage meg mye og jeg sliter med det også å føler at jeg rett å slett blit tvingt i sykemelding. Noe jeg ikke vill siden jeg er 31 uker på vei og føler at så lenge tilretteleggingen er som den skal kan jeg jobbe til jeg skal i permisjon i slutten av februar.

De på jobb skylder på at sjefen ikke har informert riktig, men er det ikke nåkk at jeg sier ifra at jeg ikke vill bli byttet og at jeg har tilrettelegging? i helgen ble jeg nåkk en gang byttet på å sjefen sa jeg måtte bare gjøre det pga mangel på folk, å at jeg skulle få hjelp med løftene.. når legen min i tilegg har sendt brev til sjefen min om at jeg ikke skal ha løft.. finnes det regler for sånt eller er det sånn at jeg bare må godta det?

Vill jo gjerne jobbe lengst mulig, men føles ut som jeg rett å slett blir tvingt i sykemelding nå.. :(