tilrettelegging på jobb?

Godis

Elsker forumet
Maiblomstene 2017
lure på ka tilrettelegging man har krav på e.. der e jobba e d ikke så stort rom for forandringe. men skal no vær mulig å få nokke til. har krampe i ryggen etter 1 time på jobb- å e vil tro d e mer ønskelig at bedrifta føya se litt enn at dei må betale sykemeldinga-.

nokken andre som e kokk å? som har snakka me jobben om tilrettelegging el vet nokke om d ?

vanskelig situasjon det der, under mitt første svangerskap jobbet jeg i butikk og sleit med det samme. Jeg sa til sjefen at han ikke måtte sette meg i kasse før da klikket ryggen min, men i hannes øya kunne han ikke la meg gjøre noe annet... (han var en stor drittsekk da) så da endte det med at jeg ble sykemeldt resten av svangerskapet... fikk jo sparken mens jeg var gravid og sykemeldt... men men... like greit, så slapp jeg jobbe for en sånn dritt...

men du kan jo be om å få pausa oftere eller kortere dager, alt før å gjøre ting lettere for deg, du kan jo også be lege om aktiv sykemeld så kan du jo jobbe det du klarer[:)][:)]

ja legen sa d samme, men e kan ikke bli sykemeldt så mye.. blei sykemeldt sist e va gravid + da e fikk SA.  fikk sann kjeft av sjefen å ledelsen,  å så tok e dei i å ta vekk 1 time vær dag av d e hadde jobba, spurte koffor å dei svarte at dei skulle ha tilbakebetalt sykepengane :S lyst å bare si opp. men da har e jo ikke nokke kontrakt.. 
kor tidli blei du sykemeldt? 

Herregud for noen dritt-sjefer du har! syns ikke du skal finne deg i at de tar en time fra deg daglig for at de skal ha "tilbakebetalt" sykepengene. Jeg jobber for staten, men må selv sørge for at det tilrettelegges på jobb, særlig nå når kun sjefen vet det. Er en diva for tiden og nekter å ta tunge løft, også har jeg snakket med sjefen om å slippe nattevakter[:D]

Jeg løfter ikke tugt å jobber ikke natt. Ikke er jeg inne på smitterom, bilr jeg tvunget til å være inne på smitterom sykemeler bare legen meg. Han mente det var uheldig om jeg skulle dra på meg masse dritt nå som jeg er gravid. Til nå har ikke jobben vært noe problem, men det ble tydlivis det likevel på tirsag, så skal snakke med legen om tilrettelegging, hva jeg har krav på å hva jeg bør gjøre. Nå er det sånn at jeg er  forferdelig sliten å trøtt, noen dager føler jeg at jeg har influensa. Etter  en jobbdag så orker jeg INGENTING. Igår kom jeg hjem fra jobb, la meg på sofaen, kasta opp og halvsov hele kvelden

Jeg ble sykemeldt helt fra starten [:-] Starta med kvalme, så jeg satt i kassen, å plutselig var jeg nødt til å springe på do å levne kundene og kassen for å spy litt [8D][8D]

hei!

I kommunen der jeg jobber er det faktisk en egen prosjektgruppe som jobber med tilrettelegging av arbeidet for gravide! Vi har samtaler mellom arbeidsgiver, jordmor og ansatt i alle trimester, der man diskuterer hva man kan gjøre for at den gravide kan være lengst mulig i arbeid. prosjektet heter "på jobb med en voksende mage". =)

Jeg kan ikke fortelle om egne erfaringer fra prosjektet enda, for jeg har ikke turt å si det til sjefen enda, hehe, men jeg er nok med i prosjeket fra neste uke!

Jeg anbefaler å snakke med arbeidsgiver om tilrettelgging, de ønsker jo absolutt ikke å få sykemeldinger inn!

ORIGINAL: FlaksiMummy

hei!

I kommunen der jeg jobber er det faktisk en egen prosjektgruppe som jobber med tilrettelegging av arbeidet for gravide! Vi har samtaler mellom arbeidsgiver, jordmor og ansatt i alle trimester, der man diskuterer hva man kan gjøre for at den gravide kan være lengst mulig i arbeid. prosjektet heter "på jobb med en voksende mage". =)

Jeg kan ikke fortelle om egne erfaringer fra prosjektet enda, for jeg har ikke turt å si det til sjefen enda, hehe, men jeg er nok med i prosjeket fra neste uke!

Jeg anbefaler å snakke med arbeidsgiver om tilrettelgging, de ønsker jo absolutt ikke å få sykemeldinger inn!

Det hørtes jo helt fantastisk prosjekt for å si det mildt. Sånn burde allle arbeidsgivere ha. Jeg har snakket med min lege om om mine behov for tilrettelegging på jobb sånn at jeg får holdt meg i jobb lengst mulig. Jeg sa at jeg grudde meg til jobb hver dag, men at jeg vil være på jobb lengst mulig.  Men jeg føler jeg ikke blir hørt. Sjefen min sa hun aldri hadde opplevd sånn tilrettelegging. Jeg syns det hele var rart fordi jeg vet jo hva jeg trenger for å holde meg i jobb å så lenge denne tilretteleggingen ikke går ut over andre så skjønner jeg ikke hva problemet er. Hun sa jeg kanskje trengte en gradert sykemel eller være borte fra jobb en stund. HALLOOO hva slags oppfordring er det da....det sier jo ganske mye om sjefen min for å si det sånn.  Å dette tok hun om mens en annen kollega hørte på, snakk om å være uprofesjonell

Jøss, noen arbeidsgivere er jo ikke helt gode :P utrolig uholdbart å ta sånne diskusjoner utenfor enerom!

Aktiv sykemelding er jo et godt alternativ, da kan du være på jobben så mye du orker og vil, og bare gjøre de tingene som passer for deg...

Sniker litt....... Hvis jobben IKKE klarer å tilrettelegge,og det er fare for fosteret, bør man over på svangerskapspenger, og ikke bruke opp sykemeldingskvoten på noe jobben er forpliktet til å gjøre

http://www.nav.no/Familie/Svangerskap%2C+f%C3%B8dsel+og+adopsjon/Svangerskapspenger;jsessionid=19922B21B3DBF1E0F9CDAEDF7976304F.navnode02

Hun brøyt faktisk taushetsplikten sin. Jeg har jo lyst til å være i jobben min lengst mulig å har jo til å med kommet med forslag hvordan jeg kan holde meg i jobb. Men jeg skal høre med legen min over påske hva jeg skal gjøre om de skal være så vanskelige

ORIGINAL: Monica86

lure på ka tilrettelegging man har krav på e.. der e jobba e d ikke så stort rom for forandringe. men skal no vær mulig å få nokke til. har krampe i ryggen etter 1 time på jobb- å e vil tro d e mer ønskelig at bedrifta føya se litt enn at dei må betale sykemeldinga-.

nokken andre som e kokk å? som har snakka me jobben om tilrettelegging el vet nokke om d ?

Arbeidsgiver betaler kun for de første 16 dagene av sykemeldinga=)

Jeg synes det er SUPER-vanskelig å be om tilrettelegging! Sjefen min vet om at jeg er gravid, og jeg har sagt jeg sliter også hadde jeg egentlig legetime men avbestilte den da jeg følte meg så bra! [:-]

MEN, jeg jobber sånn 60-75% på en jobb og 20-30% på et annet sted... Og der jobber jeg som vikar som blir ansatt fra mnd til mnd... Der har jeg enda ikke fortalt noe, og jeg gruer meg til å si noe det...

Men jeg kjenner sånn det er nå at å jobbe så lange vakter som jeg gjør, 9 timer, mye kveld, nesten hver lørdag og i tillegg ha den andre jobben, ja det blir for mye!

Jeg spyr når jeg kommer hjem og bare sover! [8|]

Synes dette er kjempevanskelig jeg, men på tirsdag ringer jeg legen og ber om en time, må bare det! [:)]

off da. jeg er så utrolig gla for at sjefen min er så trivelig.

ORIGINAL: Frk.Maja

ORIGINAL: Monica86

ja e vet.. men om e blir sykemledt her å der så blir 16 daga mye etter vært. + dei lage jo d levene om nokken e sjuk 1 dag
Arbeidsgiver betaler kun for de første 16 dagene av sykemeldinga=)

ORIGINAL: lan77

Sniker litt....... Hvis jobben IKKE klarer å tilrettelegge,og det er fare for fosteret, bør man over på svangerskapspenger, og ikke bruke opp sykemeldingskvoten på noe jobben er forpliktet til å gjøre

http://www.nav.no/Familie/Svangerskap%2C+f%C3%B8dsel+og+adopsjon/Svangerskapspenger;jsessionid=19922B21B3DBF1E0F9CDAEDF7976304F.navnode02

ååååh, så fin link :D så jo nærmest perfekt ut d som sto der. skal ta d opp me legen min å sjefen. så får vi se kordan d går- 

blir så glad når dokke e så snille å villige til å svare på d e lure på :D

Back
Topp