Tilrettelegging på arbeidsplassen

• Trådstarter Trådstarter Moderator Tonje
  • Opprettet Opprettet
M

Moderator Tonje

Guest
Noen har mer fysisk utfordrende jobb enn andre. Og enkelte ganger er det rett og slett ikke forsvarlig ovenfor den gravide å forvente at hun skal klare de samme arbeidsoppgavene under graviditeten som før hun ble gravid. Hvordan føler du arbeidsgiveren tar hensyn til deg og svangerskapet på arbeidsplassen? Blir det tilrettelagt for deg i graviditeten på jobb?

- Du som ikke har fortalt om graviditeten enda, tror du arbeidsgiver kommer til å tilrettelegge når h*n vet om graviditeten? Hvorfor/hvorfor ikke?

Jeg jobber deltid på en lukket demensenhet hvor det er en del utagering og tvang. Jeg får tilrettelagt slik at jeg slipper å bli med på tvang og ta hånd om de "tyngste" beboerne.
Er veldig glad for at arbeidsgiver tar hensyn til graviditeten og er forståelsesfull rundt dette :)

Jeg får veldig god tilrettelegging ser det ut som. Arbeidsgiver er veldig interessert i å ha meg lengst mulig i jobb. Det er søkt tilretteleggingstilskudd allerede, og det er godkjent.

Jeg er leder for en avdeling og har en fantastisk sjef. Jeg har en enormt tung jobb som krever mye tunge løft og vi står og går hele dagen. Jeg styrer mye selv, men har allerede nå fått tilrettelagt mye av jobb hverdagen min:happy:

Kunne ikke tilrettelegge her så søker om svangerskapenger. Og d tar tid.....nav....

Skolen tar jeg etter formen, rådgivere og lærere er heldigvis veldig forståelsesfull i forhold til situasjonen da jeg slet mye med kvalme og det at jeg fikk hvert eneste virus som gikk rundt de siste månedene. Tror nok de vil ha meg like lite der som jeg vil være der når jeg hoster og kaster opp samtidig :shy: Er heldigvis veldig oppdatert og på universitetet er det jo visse krav jeg må oppfylle for å fortsette uansett, disse er jo klare og godkjent :)

Den ene jobben min som servitør har lite grunnlag for tilrettelegging og med bekkenløsning som konstant blir verre tviler jeg på at det er mye vi kan gjøre for å unngå sykemelding eller permittering :dead: Gjør uansett mitt beste for å fortsette:cat:

Den andre jobben min, som er på bensinstasjon, får jeg mye aksept og hjelp og jeg kan legge opp dagene mye selv. De fleste vaktene mine er rolige og selv om jeg har en liste med gjøremål gjør jeg det jeg kan og tar pauser når jeg må :) Alle er kjempegreie og vi trenger egentlig ikke for mye tilrettelegging da det er lagt opp for mulighet til pauser når man kan i utgangspunktet :happy:

Null tilrettelegging. Legen min er overgitt. Og han har rett og slett sykmeldt meg. Han blir å søke om svangerskapspenger om det ikke bedrer seg.

Jeg er leder for en avdeling, og føler egentlig at tilrettelegging ifht arb.oppgaver må jeg ordne selv. Har gode ansatte med full forståelse så det går i grunn fint.
Har nå for det meste kontorarbeid, så ikke så mye behov foreløpig.
Hvis bekkenet blir like uregjerlig som sist blir det mer spennende å se siste halvdel... hadde problemer med å komme meg på jobb (går) sist, og vondt å holde ut en hel arbeidsdag. I så fall må nok sjefen mer på banen, men det gjenstår å se... :)

Null tilrettelegging. Legen min er overgitt. Og han har rett og slett sykmeldt meg. Han blir å søke om svangerskapspenger om det ikke bedrer seg.

Er i samme situasjon som deg. Legen har sykemeldt meg til arbeidsgiver signerer på papirer ang svangerskapspenger siden han ikke vil tilrettelegge.

Men vet du om «sykemeldingsfravær» har noe og si på utbetaling av permisjonspenger? [emoji849]

Er i samme situasjon som deg. Legen har sykemeldt meg til arbeidsgiver signerer på papirer ang svangerskapspenger siden han ikke vil tilrettelegge.

Men vet du om «sykemeldingsfravær» har noe og si på utbetaling av permisjonspenger? [emoji849]

Kjipt det skal være slik...

Nei, tror ikke det skal få betydning for utbetaling av permisjonspengene. Både sykepenger og permisjonspenger tar utgangspunkt i inntektsopplysningene som arbeidsgiver sender inn til nav.

Back
Topp