Tilrettelegging på arbeidsplassen

Moshi girl

Elsker forumet
Mailykke <3
Har nett hatt samtale med sjefen å fortalt om graviditeten min, og at jeg trenger tilrettelegging. Jeg sover ikke på natten og mtp begynnende kvalme. Jeg jobber på sykehus, blant mangen sekretærer og pasienter i lukene på forskjellige poliklinikker, og jeg klarer ikke konsentrere meg i alt støyet og i tillegg springe att og frem i hele lokalet for å nå et toalett.

Responsen var da at "jeg må se hva jeg får til, og det er så mangen som skal ha tilrettelagt nå, at jeg kan ikke love at det blir hver dag"- greitt, fair svar det, men hva gjør jeg da med dagene hun ikke klarer å tilrettelegge for meg? Sykemelding eller svangerskapspenger?

Er det første svangerskapet jeg jobber 100% i, de tidligere SV. har jeg ikke vært i jobb pga skole, så dette er nytt for meg ang rettigheter osv.

Jeg vet dessverre ikke hvordan det er, men man har vel krav på tilrettelegging så langt det lar seg gjøre, men hvis du blir ordentlig dårlig får du nesten bare gå til legen og få aktiv sykemelding eller noe. Sjefen kan vel ikke være så firkantet når det gjelder en gravid kvinne? :P

Sjefen er firkantet når det gjelder det meste...Vi er oppi ei stor arb. konflikt og folk renner ut i sjukemelding pga ardb. miljøet og arb. presset, og vi resten sitter igjen å må ta unna. Tenkte å vere såpass grei å ta det opp med henne på en fin måte, uten å komme klaskende i bordet med ei legeerklæring eller lignende. Fortalte til ho at jeg gjerne ville fortsette å jobbe, men trengte litt tilrettelegging for at jeg skal fungere.

I tillegg er sykehuset ei IA bedrift, så dette syns jeg var dårlig

Huff:( Det er så kjedelig når det blir sånn, og det verste er at som oftest er det de mest lojale (mot arbeidsplassen) er de som får svi mest i sånne perioder. Likevel veldig leit for de det går utover:(

Har nett hatt samtale med sjefen å fortalt om graviditeten min, og at jeg trenger tilrettelegging. Jeg sover ikke på natten og mtp begynnende kvalme. Jeg jobber på sykehus, blant mangen sekretærer og pasienter i lukene på forskjellige poliklinikker, og jeg klarer ikke konsentrere meg i alt støyet og i tillegg springe att og frem i hele lokalet for å nå et toalett.

Responsen var da at "jeg må se hva jeg får til, og det er så mangen som skal ha tilrettelagt nå, at jeg kan ikke love at det blir hver dag"- greitt, fair svar det, men hva gjør jeg da med dagene hun ikke klarer å tilrettelegge for meg? Sykemelding eller svangerskapspenger?

Er det første svangerskapet jeg jobber 100% i, de tidligere SV. har jeg ikke vært i jobb pga skole, så dette er nytt for meg ang rettigheter osv.
Første gang jeg å jobber i svangerskapet, så gruer meg litt:/ men man har jo rettigheter, å kan di ikke tilrettelegge for deg gjør di det jo bare verre for seg selv, for da ender det med sykemelding å nok et menneske borte fra jobb.

Ja, jeg føler nå at jeg har gitt arb. giver en real sjangse til å se om hun klarer å finne ut en bedre løsning til meg. Men verken trøtthet eller kvalme er forsterskadelig eller grunn til å tilrettelegge (mener jeg) ?

duhar krav til tilrettelegging. Les mere om det i arbeidsmiljøloven. Hvis du eventuelt blir delvis sykmeldt kan legen din skrive på sykemeldingen at du skal ha tilrettelagt.
Finnes det verneombud på arbeidsplassen din eller andre du kan forføre deg med?

duhar krav til tilrettelegging. Les mere om det i arbeidsmiljøloven. Hvis du eventuelt blir delvis sykmeldt kan legen din skrive på sykemeldingen at du skal ha tilrettelagt.
Finnes det verneombud på arbeidsplassen din eller andre du kan forføre deg med?

Verneombudet her er som å snakke med sjefen sjølv, er så korrupt system her at det er nifst. Eventuelt blir jo tillitsvalgte, men hadde ikkje lyst å dra den så langt

Jo, men tenkte jeg ikke ville dra til lege før det var skikkelig nødvendig, og da får jeg bare avvente å se da sjefen gir meg tilbakemelding på hva som skjer

Dersom arbeidsgiver ikke klarer å tilrettelegge har du krav på svangerskapspenger. Be om et møte med verneombudet og arbeidsgiver. :)

Back
Topp