Tilrettelegging på arbeidsplass

Reana

Forumet er livet
Tilgangsansvarlig
Himmelbarn
❤️ Februarskattene 2019 ❤️
Juligull2021
Noen av dere har kanskje erfaring med tilrettelegging på arbeidsplassen under graviditet?

Jeg jobber på en psykiatrisk sengepost der det daglig er utageringssituasjoner der vi må gå inn fysisk (holding) for å avverge skade på personal eller andre pasienter. Nå som det er en liten en i magen har dette begynt å bekymre meg veldig. Vet at barnet i utgangspunktet er godt beskyttet tidlig i svangerskapet (jeg er 7+0 i dag), men jeg har tidligere erfaringer med skader på jobb som gjør at jeg blir ekstra bekymret. Har vært sykemeldt nå i 1 1/2 uke pga ryggen etter en utageringssituasjon og hadde ønsket meg tilbake på jobb i dag. MEN, jeg er skikkelig skikkelig redd for å dra på jobb, har ikke sovet et sekund i natt. Syns i utgangspunktet at det er tidlig å fortelle sjefen om graviditeten, men vet ikke hvor lenge jeg skal vente med tanke på tilrettelegging..

Når fikk dere evt tilrettelegging på jobb?
 
I min jobb har jeg også stadig utageringssituasjoner, og jeg fortalte det til sjefen min noen dager etter at jeg testet positivt, dvs. når jeg var i uke 4+3. Jeg valgte å fortelle det så tidlig for å få tilrettelegging. Jeg understreket at det er så tidlig at det er en risiko for at det ikke går riktig vei, men at det er sånn det er nå. Jeg fikk tilrettelegging på jobb fra og med da :)
 
Sniker:
Du må sannsynligvis ut av din vanlige jobb senest uke 12, så ville fortalt sjefen slik at de kan finne vikar, og evnt finne andre oppgaver til deg eller søke svangerskapspenger
 
Tror nok det er lurt å si ifra så fort som mulig ja :) Både for din og jobbens del :) Selv jobber jeg på lab der det er fosterskadelige kjemikalier, så her er det ingen vei utenom å si ifra med en gang man har en positiv test.
 
Takk for gode svar :Heartred Da blir det å finne en måte å fortelle sjefen min, er ganske nervøs for det med tanke på at jeg er relativt ny i jobben og begynte i mars.
 
Takk for gode svar :Heartred Da blir det å finne en måte å fortelle sjefen min, er ganske nervøs for det med tanke på at jeg er relativt ny i jobben og begynte i mars.
Jeg kom tilbake fra mammaperm i mars, men sjefen gratulerte likefullt da jeg fortalte at det fort blir nok en permisjonsrunde i denne doktorgraden :p kanskje ikke fullt så hjertelig gratulasjon som sist, men likefullt en gratulasjon ;)
 
Jeg kom tilbake fra mammaperm i mars, men sjefen gratulerte likefullt da jeg fortalte at det fort blir nok en permisjonsrunde i denne doktorgraden :p kanskje ikke fullt så hjertelig gratulasjon som sist, men likefullt en gratulasjon ;)

Får håpe min leder er like positiv som din ;)
 
Back
Topp