Tilrettelegging jobb småbarn

Brunette87

Forelsket i forumet
Hei. Er det noen som har fått tilrettelagt arbeidstiden på jobb(kommunal turnus), etter at man fikk småbarn? Feks. for å rekke å bringe og hente ungen fra barnehagen? Hvordan går man fram?
 
Jeg veit noen får det hvis det er mulig i forhold til de andre. Ene svigerinne mi får det ikke, hu får det nå mens hu er gravid da. Men far jobber i bhg selv så han har dagjobb. Eneste er at svogeren min slutter kl 17 enkelte dager mens bhg barnet går i stenger 16.30. Så er noe kabal som ikke altid går opp. Svigermor hjelper til når det ikke går opp. Hu hjelper i grunn oss alle med det. Men skjønner det er vanskelig om man ikke har en fast barnevakt. Så noen får tilrettelagt og andre ikke. Mannen jobber i kommunen og eneste med små barn av de han jobber med, men han får ikke første valg på inneklemt dager, ikke fri i ferier osv. Det er noe de uten barn klarer å karre til seg. Så desverre er ikke akkurat småbarnsforeldre prioritert.
 
Har tilrettelagt arbeidstid, men jobber i det private. Arbeidsgiver bryr seg ikke om når på døgnet jeg jobber bare jobben blir gjort.
 
Ikke tilrettelagt men jobber i en stilling med fleksi tid så styrer tiden mot bgh selv. Får også fri alle dager bgh er stengt og sånn med bruk av ferie/ timebank ut. Men midt i korona har jeg stilt meg tilgjengelig på mobil pga jobbe i helse
 
Back
Topp