Tilrettelegging i jobb!

Lykkeliggravid

Lykke!!
Augustlykke 2015
Hei! Jeg lurer på hvilken tilrettelegging dere får i jobben? Jeg er sykepleier og jobber på et sykehjem. Jeg har fått legen til å skrive at jeg ikke skal ta tunge løft og har en person som går med meg på topp i fire timer hver vakt for å ta mine løft. Jeg jobber for tiden 60% grunnet smerter i bekken og at jeg mer sliten etter jobb. Jeg har snakket med sjefen om å bare ha dagvakter.

Jeg kan ha hjemmekontor (men får dårlig samvittighet og sure mine av det) og sjefen mente at det at jeg kunne jobbe halve dager var nok tilrettelegging :P Er sykemeldt 50% med kraftig bekkenløsning og låsning, lavt blodtrykk og kynnere. Ikke snakk om hjelpemidler på kontoret eller springe/ stresse mindre. De forventer at 100% jobb skal bli gjort på 50% av tiden.

Jeg sliter med å få tilrettelegging så jeg er sykemeldt. Sjefen min er veldig sånn at hvis ikke jeg klarer å gjør jobben 100 % så vil ikke han bli straffet :( Jeg jobber i butikk men sliter med bekkenløsning. Håper å kunne komme tilbake til tilrettelagt jobb når nav vil har oppfølgingssamtale.

Jeg kan si mye rart om styreren i bhg der jeg jobber, men tilrettelegging for gravide, det er hun god på. Får skulder til skulder -en person som er på jobb samtidig med meg for å lette arbeidet mitt og gi mulighet for pauser ol. Desverre sliter jeg sånn med bekkenløsning og låsning at det ikke er nok så jeg er 100% sykemeldt.

Jeg er sykepleier og jobber på sykehus. er nå 50% sykmeldt pga bekkenløsning, og har jevnlige møter med sjefen min og en jordmor som er ansvarlig for tilretteleggingen på sykehuset. Føler det er et veldig bra system, og foreløpig jobber jeg ikke natt, kun godt bemannede helger og aldri to dager på rad. I tillegg skal jeg primært ha vakter hvor jeg har ansvar for å ta imot listepasienter, noe som gjør at jeg kan styre mitt eget løp.