Tilrettelegging i jobb!

Lykkeliggravid

Lykke!!
Augustlykke 2015
Hei! Jeg lurer på hvilken tilrettelegging dere får i jobben? Jeg er sykepleier og jobber på et sykehjem. Jeg har fått legen til å skrive at jeg ikke skal ta tunge løft og har en person som går med meg på topp i fire timer hver vakt for å ta mine løft. Jeg jobber for tiden 60% grunnet smerter i bekken og at jeg mer sliten etter jobb. Jeg har snakket med sjefen om å bare ha dagvakter.

Jeg kan ha hjemmekontor (men får dårlig samvittighet og sure mine av det) og sjefen mente at det at jeg kunne jobbe halve dager var nok tilrettelegging :P Er sykemeldt 50% med kraftig bekkenløsning og låsning, lavt blodtrykk og kynnere. Ikke snakk om hjelpemidler på kontoret eller springe/ stresse mindre. De forventer at 100% jobb skal bli gjort på 50% av tiden.

Jeg sliter med å få tilrettelegging så jeg er sykemeldt. Sjefen min er veldig sånn at hvis ikke jeg klarer å gjør jobben 100 % så vil ikke han bli straffet :( Jeg jobber i butikk men sliter med bekkenløsning. Håper å kunne komme tilbake til tilrettelagt jobb når nav vil har oppfølgingssamtale.

Jeg kan si mye rart om styreren i bhg der jeg jobber, men tilrettelegging for gravide, det er hun god på. Får skulder til skulder -en person som er på jobb samtidig med meg for å lette arbeidet mitt og gi mulighet for pauser ol. Desverre sliter jeg sånn med bekkenløsning og låsning at det ikke er nok så jeg er 100% sykemeldt.

Jeg er sykepleier og jobber på sykehus. er nå 50% sykmeldt pga bekkenløsning, og har jevnlige møter med sjefen min og en jordmor som er ansvarlig for tilretteleggingen på sykehuset. Føler det er et veldig bra system, og foreløpig jobber jeg ikke natt, kun godt bemannede helger og aldri to dager på rad. I tillegg skal jeg primært ha vakter hvor jeg har ansvar for å ta imot listepasienter, noe som gjør at jeg kan styre mitt eget løp.

Jeg er også sykepleier... Fram til forrige uke hadde jeg 25 % svangerskapspenger med den tilretteleggingen at jeg slapp sein-tidlig-vakter og nattevakter... Men jeg sliter sånn med bekkenet at alle travle vakter er smertefulle og tunge for meg...! Så fra torsdag blei jeg sykemeldt 50 %(har 100% stilling), for å kunne fjerne de lavt bemannede vaktene, som seinvakter og helger... Ellers får jeg tilrettelegging på den måten at jeg får de pasientrommene som er nærmest vaktrommet. Skal heller ikke assistere på røntgen, gi cellegift, eller kjøre senger alene... Jobber på barneavd, så er heldigvis ikke så mange tunge løft...! Men mange rare stillinger for å feks få gitt et barn medisin uten at det våkner... ;) håper du får til noe som passer for deg, som sjefen går med på!

har ingen tilrettelegging nå, er helsefagarb på natt. sjefen kunne tenkt seg at jeg fikk en person med meg (som nav betaler), men det vil ikkje nav. Så får bare holde ut:) kunne heller ikke bli flyttet over på dag, pga at jeg går i ett vikariat ( i følge sjefen). Men det går greit enda, kvalmen er bedre og kjenner bare litt til bekkenløsningen..

Takk for svar! Jobber i en kommune hvor det finnes en jobbjordmor som jeg vil sjefen skal kalle inn til en samtale. Greit å få skikkelig tilrettelegging! Føler ikke alle skjønner at jeg ikke vil ta tunge løft. At ikke alle mener det jeg føler er tungt, er tungt..

Back
Topp