Tilrettelegging i jobb pga levering i barnehage

millemarie

Forelsket i forumet
Når det gjelder tilrettelegging i jobb. Blir man trekt i lønn om man feks kommer 10 min forsent pga levering hver dag? Er det noen kommunale regler eller er det forskjellig fra arbeidsgiver til arbeidsgiver? :)

Vet ikke om jeg skal søke barnehagen om å få levere før, altså kl 07 eller få tilrettelegging og komme 10 min kvarter forsent hver dag.

Last edited:
Er det mulig for deg å jobbe 10 min lenger for å ta deg igjen på ettermiddagen? Jeg kjenner ikke til reglene her, men vil anta at du blir trukket i lønn for tiden du ikke jobber. Mener å huske at å ikke møte opp til avtalt tid kan være grunnlag for å miste jobben også, så jeg ville snakket med arbeidsgiver og laget en veldig konkret avtale her. Håper det løser seg :)

Eg gav beskjed når eg hadde sommerjobb for eit par år siden, at eg ville komme 15-20 minutter, ble da trukket for det.

Jeg har avtalt med arbeidsgiver at jeg ofte vil bli ca 10 min forsen pga levering situasjon, men har da også avtale pm at den tiden skal jobbes inn igjen om ikke samme dag så samme uke helst:-)

Ingen rettigheter på å levere i bgh, så
Hvis det ikke er mange det gjelder finnes det ofte løsninger tenker jeg:)

Ingen rettigheter i kommunen vår ang det der. Er en kommunal bhg som har åpningstider for det problemet. Så søker man ikke der så er det jo din feil. Den åpner 06.30. Våre barn går i den bhg. Tiden i den bhg kom pga helsehuset vakter.

Nei du har ingen rettigheter. Ja de fleste steder blir man trukket i lønn hvis man jobber mindre hver dag enn en normal arbeidsdag. Men som flere skriver over er ofte arbeidsgivere fleksible på at man kan jobb inn det tapte enten samme dag eller samme uke.

Ingen rettigheter, men hos oss har noen avtale om å komme en halvtime senere. De må jobbe flere vakter i måneden for å ta igjen den tapte halvtimen hver tidligvakt. Vi jobber turnus, så antall vakter varierer.

Er det en bestemt tid du har å levere pga kohort/korona eller skal du søke om å leve før åpningstiden deres?
Må søke om å få levert før. Man kunne det mot gebyr, klokka 7. Men de har akkurat starta med det igjen etter korona stod det i brevet. De fleste søker kanskje om det istedenfor å få tilrettelegging om å komme senere på jobb.

Back
Topp