Tilrettelegging i jobb i helsevesnet

Solsikkespiren

Glad i forumet
Desemberskatter 2016
Jeg jobber som sykepleier på et sykehjem, og er førstegangsgravid 3 mnd. Lurer på om dere som jobber i sykehjem og har vært/ er gravid har fått noen form for tilrettelegging?
Vet ikke helt hva jeg kan forvente eller kreve, synes det er litt vanskelig.

Det finnes egne regler for tilrettelegging under svangerskapet.
I "verste" fall, kan du gå utenpå de andre, og slippe å ha noe som helst ansvar.

Snakk med bedriftsjordmor, "vanlig" jordmor, sjefen din eller tillitsvalgt, så får du informasjon. :)

Er det ingen som jobber på sykehjem som har eller er gravid? :-)
Jobber på sykehjem og er student samtidig, til nå har jeg fått tilrettelegging mtp tunge løft grunnet stikk i livmor, og holder meg selvsagt unna cytostatikapas. Ellers lurer jeg på det samme som deg..

Jobber på sykehjem og er student samtidig, til nå har jeg fått tilrettelegging mtp tunge løft grunnet stikk i livmor, og holder meg selvsagt unna cytostatikapas. Ellers lurer jeg på det samme som deg..

Er det slik at andre tar løftene for deg? Eller har du en ekstra person med deg? :-)

Jeg jobbet på sykehjem sist jeg var gravid. Hadde ikke behov for tilrettelegging da det alltid kom andre løpende til ved løft og lignende for å hjelpe. Jeg fikk IKKE lov å løfte. Var med i stell og forflytning uten problemer da..

Jeg jobber som sykepleier på sykehus. Turnusen min ble litt tilrettelagt når jeg var gravid, slapp aften-dag kombinasjonen da jeg slet med søvnen. Slapp også nattevakter. Ellers var det mine snille kollegaer som hjalp til ved løft, forflytning og måtte stå på ekstra når jeg måtte sette meg ned å ta en pause.

Back
Topp