Tilrettelegging i helse ved bekkenproblemer

Lily2019

Glad i forumet
Junilykke 2020 ♡
Hva slags tilrettelegging har man krav på?
Begynner å få mye vondt i bekkenet, våkner mye på natta og er lite som skal til for å trigge det. Igår hadde jeg fri og vasket bad, tørket støv og skiftet på seng, og igår kveld og idag er jeg helt ødelagt. Jobber i en bolig med psykisk utviklingshemmede. Stor bolig med mye gåing og løft. Har en leder det ikke går å snakke med og som prøver å lure seg unna ting. Er derfor jeg spør her, for hadde ikke fått et ærlig svar der:shifty:

Hvis sjefen ikke klarer å tilrettelegge så har du krav på svangerskapspenger. Det er vel ikke definert hva sjefen skal gjøre for å tilrettelegge, men du har krav på at det skal forsøkes å tilrettelegge på en måte som passer for deg.

Hvis sjefen ikke klarer å tilrettelegge så har du krav på svangerskapspenger. Det er vel ikke definert hva sjefen skal gjøre for å tilrettelegge, men du har krav på at det skal forsøkes å tilrettelegge på en måte som passer for deg.
Har man det uansett, når det ikke er til fare for barnet?
Jeg lurer fordi jeg er i den situasjonen selv men har kobtorjobb

Fikk beskjed om at jeg ikke hadde krav på svangerskapspenger ettersom arbeidet ikke utgjorde noen reele trussel mot babyen i magen. Men måtte ta ut sykemelding pga bekkene og at tilretteleggingen ikke strak til:) men du har krav på tilrettelegging som gravid, så egentlig ikke greit at arbeidsgiver prøver å vri seg unna, har du en fagforening som kanskje kunne gått inn å forhandlet for deg?

Svangerskapspenger har man krav på om det er risiko for baby, men er det pga bekken plager er det nok sykemelding som er riktig. Er det en ia bedrift skal de jo være mer åpne for å tilrettelegge. Det er vanskelig da, sliter med det samme med min arbeidsplass og måtte bare sykemelde meg..

Jeg har også bekkensmerter og sover dårlig og jobber i helse.
Er du 100% sykemeldt?

Back
Topp