Tilrettelegging for partner under fødsel

*Marihøna*

Betatt av forumet
Juligull2021
https://www.helsedirektoratet.no/nyheter/tilrettelegge-for-at-partner-kan-vaere-med-for-under-og-etter-fodsel

Denne ble publisert i dag.

Antar at hvert enkelt sykehus vil ta stilling til om de vil følge anbefalingen selv?

Og at det vil bli publisert informasjon for de ulike fødestedene i landet.

Jeg har fødeplass på Ullevål, men finner foreløpig ikke noen oppdatering på siden. Men vil tro at dersom det vil bli endringer så vil det bli lagt ut her.

https://oslo-universitetssykehus.no/avdelinger/kvinneklinikken/fodeavdelingen

Ser forrige oppdatering var 25.01
 
Det som er håpløst er at med disse anbefalingene bare så blir det ikke endring fordi sykehusene kan bestemme selv..
 
Det som er håpløst er at med disse anbefalingene bare så blir det ikke endring fordi sykehusene kan bestemme selv..
Ja, det er nettopp det. Er også litt skeptisk til hvorvidt feks Ullevål som er midt i kriseområdet kommer til å følge anbefalingene. Og vil det isåfall være mulig å bytte til et annet fødested hvor det er mindre smitte.
 
Det som er håpløst er at med disse anbefalingene bare så blir det ikke endring fordi sykehusene kan bestemme selv..
Ja, leste litt på adressa, og fikk ikke inntrykk av at st Olavs har tenkt å endre noe i alle fall :(
 
Ja, det er nettopp det. Er også litt skeptisk til hvorvidt feks Ullevål som er midt i kriseområdet kommer til å følge anbefalingene. Og vil det isåfall være mulig å bytte til et annet fødested hvor det er mindre smitte.
Det spørs. Mulig jeg er negativ, men jeg tror ikke at det blir noen stor endring frem til gjengen vår skal føde i juni/juli.
 
Ja, leste litt på adressa, og fikk ikke inntrykk av at st Olavs har tenkt å endre noe i alle fall :(
Regnet ikke med det nei :( Står at saken oppdateres nå, men det er nok ingenting av betydning.
 
«På Kvinneklinikken i Bergen får far være én time på barsel hver kveld. KK vil ikke ta i bruk hurtigtester for å øke fars tilstedeværelse».

håpløst.
 
«På Kvinneklinikken i Bergen får far være én time på barsel hver kveld. KK vil ikke ta i bruk hurtigtester for å øke fars tilstedeværelse».

håpløst.
Helt ubrukelig! Blir så sint av at det er så store forskjeller!
 
For et par uker siden trodde jeg at ting ville bære mer normalisert i juli. Nå er jeg mer usikker og kjenner jeg gruer meg! Føler fødselsdepresjon kommer snikende allerede...
 
Tror egentlig man bare må vente å se...
Problemet ligger vel litt i at folk er leie av restriksjoner nå og bryter anbefalingene mer og mer..
Når det er sagt så antar jeg at enhver far/medmor/partner/osv vil ta alle forhåndsregler i forkant av en fødsel, på lik linje med gravide. Så syntes de burde anse begge parter for å være en felles potensiell smittekilde.
Kan den fødende få komme inn, bør partner også det. ❤
Barnet er da også innlagt, og bør da ha krav til å få besøk av sin far/medmor...?
 
For et par uker siden trodde jeg at ting ville bære mer normalisert i juli. Nå er jeg mer usikker og kjenner jeg gruer meg! Føler fødselsdepresjon kommer snikende allerede...
Dette skal vi klare! Men uansett utfall er det godt mulig at situasjonen er mer under kontroll og at positive endringer for oss som venter julibarn vil skje.
 
Back
Topp