Tilrettela jobben for deg når du ble gravid?

• Trådstarter Trådstarter Moderator Amalie
  • Opprettet Opprettet
M

Moderator Amalie

Guest
Hvordan tilrettela dem for deg?

Hvis ikke - hvilken løsning ble det for deg på arbeidsplassen da?

De tilrettela så mye som de kunne, men pga bekkenplager så ble jeg så begrensa så er nå 100% sykemeldt. Men gikk lenge med gradert sykmelding.

Jeg jobber i HR-avdelingen selv, så har egentlig drevet med min egen tilrettelegging og informert sjefen om hva jeg klarer. Det vil sI å ikke jobbe utover 8-16 ca.
Og nå etter ferien har jeg blitt så trøtt at det er er arbeidssted jeg ikke reiser til da jeg ikke tar sjansen på å kjøre 1 t og 30 minutter hver vei -og det var helt ok

Jeg fikk tilrettelegge mine dager akkurat som jeg hadde behov for selv og styrte jobb hverdagen min etter formen.

Gikk veldig fint, men var ikke like lenge i jobb som jeg ønsket og er nå 100% sykemeldt på grunn av bekken.

Ingen tilrettelegging fra jobb før sommerferien, men jeg fikset det selv.

Byttet noen utevakter slik at jeg fikk tid til å spise før neste time. Spiste noen ganger sammen med elevene fordi jeg hadde vakt i friminuttet. Satt meg ned på en stol i klasserommet når jeg trengte det. Jeg lagde avtaler med elevene slik at jeg kunne snike meg på do når det trengtes.

Når jeg nå skal tilbake et jeg litt spent. Jeg skal være i 1. Trinn. Det betyr at jeg skal være ute i hvert friminutt, det går ikke. Der må skolen finne en løsning slik at ikke de andre blir for overbelastet.
Jeg har fått andre oppgaver når trinnet har turdag, det tror jeg er en fin løsning.
Ellers er jeg litt spent på all trappegåingen.
Bekkenet begynner å krangle, og ryggen har vondter. Enten så går det seg til, eller så må jeg krype til korset....

Ingen tilrettelegging, men jeg har ikke trengt det heller da jeg har kontor jobb.

Det eneste som er kjipt er den lange pendle veien hver dag. Men det kan jo ikke akkurat jobben gjøre noe med :P

Jeg har stort sett sluppet unna de grusomme tidligvaktene, siden kroppen trenger litt tid til å komme i gang om morgenen. Ellers jobber jeg døgnkontinuerlig skift som vanlig :)

Innad på avdelingen har de tilrette lagt så jeg ikke er borti ting som er eller kan være skadelig for babyen (kjemikalier, etc). Avdelingsleder er fullstendig innstilt på å hjelpe til med den tilrettelggingen som måtte trengs, og det samme er de jeg jobber med :) Jeg har generelt en veldig fin jobb hvor det går an å endre/begrense enkelte oppgaver. Nå greier jeg likevel ikke jobbe emr enn 20%, men det har ingenting å gjøre med innsasen til de på jobben :) <3

Tidligere har jeg vært i bedre form og greid å jobbe 50% fram til permisjon begeg gangene. Første gang greide de å tilrettelegge evd å gi meg sittende oppgaver den siste tiden, mens i andre svanegrskap byttet jeg avdeling halvveis og fikk dermed til å jobbe 50% :)

Back
Topp