Tilrettela jobben for deg når du ble gravid?

• Trådstarter Trådstarter Moderator Amalie
  • Opprettet Opprettet
M

Moderator Amalie

Guest
Hvordan tilrettela dem for deg?

Hvis ikke - hvilken løsning ble det for deg på arbeidsplassen da?

Over hode ikke, det ble faktisk ikke tatt godt i mot og de prøvde å gi meg sparken da jeg ble sykmeldt + andre ting småtterier. Jobber litt nå, men blir liksom "oversett", er bare et vikariat, så jeg ser meg ikke tilbake når permisjonen starter. Heia helsevesenet ;)

Nei.. Fikk beskjed at jeg skulle si fra dersom det var arbeidsoppgaver jeg ikke klarte, men ble da satt til det samme men enten med ei på 65 med dårlig rygg, eller ei annen som var gravid, som vil si at jeg var like langt.. Ble til slutt sykemeldt etter en blødning med beskjed om å ta det med ro (ikke løfte tungt, bære tungt, sette meg ned når jeg trengte pga sterke kynnere) og mistet da jobben. Var vikar, men hadde gode muligheter for fast jobb.. Men nei.. Så går på nav som arbeidsledig fom onsdag når sykemelding går ut..

Det er en del som ikke er så bra på min arbeidsplass og, men akkurat når det gjelder å ta vare på de gravide er jeg jammen glad jeg jobber akkurat der!
Har så langt hatt to samtaler med bedriftsjordmor og nærmeste leder om tilrettelegging osv, og føler alle, både ledelse og kollegaer, er veldig forståelsesfulle. Det skal sies at sjefen min er sånn som ofte glemmer hva vi har blitt enige om, så jeg må stadig minne henne på det, men det er ikke noe vrangvilje fra hennes side, hun er bare generelt vimsete. [emoji23]
Jeg jobber fortsatt 100 %, og håper jeg klarer å fortsette med det til helt til jeg går ut i permisjon.

Nei! Ble satt til arbeidsoppgaver jeg ikke klarte, og etter å ha levert to egenmeldinger fordi jeg ikke kom meg på jobb etter slike oppgaver, dro jeg til legen og sykemeldte meg 50%.. Etter det ble jeg "ubrukelig" til oppgavene som ble for tunge :-)

Back
Topp