Tilmelding til PPT

juliuspus

Glad i forumet
Har nevnt det før at min eldste har problemer med det sosiale og språket. Han vil ikkje leke med andre barn, og han svarer nesten ikkje på noe som han blir spurt om, viss han svarer, så er det ja/nei han sier, og han kan ikkje føre en samtale.
Motorisk er han der han skal vere.

Barnehagen vil koble inn PPT, og vi sendte tilmeldingsskjema i forrige uke.
Håper å få orden på problemene hans, og at han også skal klare å glede seg over å leke sammen med andre barn.

Må si jeg stusser over at de ansatte i bhg ikke ønsker å kontakte PPT - etter det du forteller her høres det helt klart ut at å kontakte PPT er det riktige.

Har du snakket noe med helsesøsteren dere går til? Hun kan også være behjelpelig med råd ang. henvisning til PPT.

Lykke til og gi oss en oppdatering på hvordan det går.

Ble litt feil, de vil koble inn PPT. Mente å si at bhg vil koble inn PPT...

Veldig greit å få ppt inn i bildet tidlig! Håper dere får den hjelpen som trengs, sånn at han med tiden vil kunne glede seg over lek med andre barn!

Bondekone: Leste tidligere om gutten din og PPT, tenkte eg kanskje kunne spørre deg viss eg har noe eg lurer på. Kjekt at det går ra med han!

PPT kan sikkert hjelpe dere, men jeg lurer på om dere også har sjekket hørselen? Hørsel er alfa omega for veldig mye, også sosial tilpasning osv... I tillegg til PPT burde dere få en henvisnig til ØNH.

Sjekket hørsel på 8 mnd kontroll, då var det noe som ikkje stemte, så vi fekk ny time, og på den nye timen var alt i orden. Virker som om han hører godt, for når eg ber han om noe, så er han veldig flink å gjøre det, han liker veldig godt å hjelpe meg.
Skal derimot sjekke synet hans snart, og vi kan vel like godt sjekke hørselen også, på samme timen, tenkte eg. Tusen takk for tipset!!

Bondekone: Kan eg sende deg en pm med ting eg lurer på?

ORIGINAL: Mayane

Veldig greit å få ppt inn i bildet tidlig! Håper dere får den hjelpen som trengs, sånn at han med tiden vil kunne glede seg over lek med andre barn!

Back
Topp