Tillit

Babyhip

Første møte med forumet
Hei. Jeg er gravid helt i slutten av 1. trimester, og elsker min samboer. Barnet var planlagt, selvom jeg har slitt mye med min tillit til ham. Han har alltid småløyet, og nå begynner det å ta litt knekken på meg. Han kan lyve om hvem han er med, hvor han er, hva han gjør (uten at jeg noen gang har vist noen reaksjon på noen av delene.)
i starten av forholdet var han også med andre damer og han var medlem av nettdatingsider. Problemet er at jeg ikke vet hva jeg skal gjøre lenger? Har prøvd å få han til og forstå lenge, har sagt jeg drar fra han om det ikke stanser, men ingenting hjelper. Barnet i magen vet jeg heller ikke hva jeg skal gjøre med...

Last edited:
Hei. Jeg er gravid helt i slutten av 1. trimester, og elsker min samboer. Barnet var planlagt, selvom jeg har slitt mye med min tillit til ham. Han har alltid småløyet, og nå begynner det å ta litt knekken på meg. Han kan lyve om hvem han er med, hvor han er, hva han gjør (uten at jeg noen gang har vist noen reaksjon på noen av delene.)
i starten av forholdet var han også med andre damer og han var medlem av nettdatingsider. Problemet er at jeg ikke vet hva jeg skal gjøre lenger? Har prøvd å få han til og forstå lenge, har sagt jeg drar fra han om det ikke stanser, men ingenting hjelper. Barnet i magen vet jeg heller ikke hva jeg skal gjøre med...

Hadde flyttet fra han en periode, og forklart han nøye hvorfor og hva du ønsker fra han om dere skal være sammen, så får han velge om han ønsker å skjerpe seg eller fortsette i samme spor, vet det er lett å si for meg som ikke sitter midt i det, men desverre skal det som regel drastiske handlinger til for å få de til å forstå.

Masse lykke til :) stor klem til deg ❤️

Takk takk!:)

Har spurt tidligere om grunnlag for lyvingen, men da har jeg kun fått svar som bl.a: "vet ikke hvorfor jeg gjør det" og "vil ikke såre deg".

Har tidligere prøvd å dra vekk under kortere perioder, men har kun hjulpet i noen uker. Jeg vil jo ikke dra et barn inn i dette, men er jo vanskelig når barnet er ønsket.

Sender deg en klem og gjør det du mener er riktig for deg

Jeg anbefaler dere å ta en tur til familievernkontoret, også bør han ta en tur til en psykolog og få hjelp med lystløgnene sine.

Da kan dere finne ut hva dere skal gjøre, sammen, og/eller hver for dere.

Å ta bort et ønsket barn vil jeg fraråde.

Jeg ville satt meg ned med han og sagt at det ikke lenger ble tomme trusler fra din side og at han måtte endre seg NÅ. Og ingen mellomting, han må begynne å kun være ærlig hele tiden, en glipp er en glipp for mye - da flytter du for godt!

Ikke la deg bli behandlet slik - det er halve feilen ;)

Back
Topp