Tilleggsmedisiner for økte sjanser ved IVF

Førstings

Elsker forumet
VIP
Assistert-jentene
Novemberbarna 19
Hei!

Finnes det noen tilleggsmedisiner, annet enn Progesterontilskudd, som øker sjansene for at man blir gravid, eller eventuelt noe som er verdt å prøve?

Jeg ser flere får både blodfortynnende og Prednisolon, hvilken hensikt har dette og vet du hvorfor det ikke er aktuelt ved PCOS? Har fått beskjed om at det ikke vil øke mine sjanser.

Kan ‘hyppig sykdom’ (primært forkjølelse, har ca en sykdomsrunde hver 1-2 mnd, også sommer) være med på å ødelegge for at det klaffer?

Er det noen tester som kan være nyttige å ta? Tenker på prøver som f.eks Leiden, kromosom, eller noe annet. (Ingen greie på det)

28-år/pcos/1spontanabort/1negativ
 
Du har rett i at man noen steder (i utlandet) gir både blodfortynnende og cortison-preparater når man gjør IVF. Noen også antibiotika i tillegg. Ingen norske klinikker, hverken private eller offentlige, bruker dette så vidt jeg vet. Grunnen er nok at det ikke er forskning som underbygger at dette gir effekt.
Nå venter du tydeligvis på et nytt IVF-forsøk ved offentlig sykehus. Jeg ville anbefale at du gjennomfører det før du tenker på kromosomer og Leiden mm. Lykke til.
 
Hei! Kan jeg dra opp dette spørsmålet igjen.

Har nå hatt forsøket jeg snakket om her sist (privat forsøk).
Og fikk idag spontanabort uke 6+1.

Har du noen tips til veien videre?

Har nå hatt to spontanaborter på rad.
Begynte å blø omtrent samtidig begge gangene. Første blødning 5+2 om jeg husker rett.
Og noen dager senere kom alt.
Må man ha enda en abort (3) før man får noen flere tester/mer utredning?
 
Back
Topp