Tillegg påskeaften, i matbutikk?

:-)

Elsker forumet
Får dere tillegg på påskeaften. Kjæresten min skal jobbe den dagen (jobber i matbutikk). Men han får visst ikke tillegg, synes det høres veldig rart ut. Siden det er inneklemtdag. Hva får du? og hvilken matbutikk er det?[:)]

I vår overenskomst står der: Påskaften er en FRIDAG og INGEN kan pålegges å jobbe denne dag.

Jeg klarte å holde butikken jeg jobber i stengt i flere år på rad pga lobbyvirksomhet.. Hos hos betaler de 100% overtid.

Jeg jobber aldri påskaften, da det er en fridag i hodet mitt[:)]

når jeg jobba påske aften var butikken åpen halv dag, men vi fikk betalt for hele dagen vi skulle vert på jobb som da utgjor 100 %

du får ikke tillegg..

men du kan velge å ha fri den dagen, også er det en lønnet dag uansett..

ORIGINAL: Vinkeline

når jeg jobba påske aften var butikken åpen halv dag, men vi fikk betalt for hele dagen vi skulle vert på jobb som da utgjor 100 %

Jeg vil faktisk gå så langt som å si at du har blitt lurt..
Den dagen har du krav på å få betalt om du sitter på fjellet med kvikklunsj og kakao[:)]

ORIGINAL: giraffen laffen

du får ikke tillegg..

Så han kan si han ikke vil jobbe og få lønn?
Han skal jobbe for ei som alltid jobber påskeaften. Han ville være snill å jobbe for henne. Men jeg har jo planlagt å reise på hyttetur. Men det går jo ikke da, og synes da i hvertfall han skal ha overtid. siden det er inneklemt og vi heller kunne vært på hytta.

ORIGINAL: Sunnipunni

ORIGINAL: giraffen laffen

du får ikke tillegg..

Så han kan si han ikke vil jobbe og få lønn?
Han skal jobbe for ei som alltid jobber påskeaften. Han ville være snill å jobbe for henne. Men jeg har jo planlagt å reise på hyttetur. Men det går jo ikke da, og synes da i hvertfall han skal ha overtid. siden det er inneklemt og vi heller kunne vært på hytta.

Det er opp til arbeidsgiver om de vil betale ut tilegg. vi får 100%, dvs det er mest lønnsomt for de som ikke egentlig skulle jobbet den lørdagen.
Om han skal jobbe uasett den dagen, har han krav på lønn ja.. Han bør jo heller forhandle seg frem til et tillegg[;)]

Back
Topp