Tillegg grøt etc

Preggers87

Elsker forumet
*MIA*
Julegavene 2019
Noen som skal begynne med grøt? Fikk anbefalt å begynne med fast føde nå til lillegutt. Han er ikke fyllt fire mnd enda men er 8 kg og suger meg tørr hver dag, og spesielt i denne varmen. Skal innføre grøt men aner ikke hvordan og synes kanskje det var tidlig. Men ammehjelpen mente jeg skulle begynne med det og kopp med vann ikke flaske :-)

Sent from my C6903 using BV Forum mobile app

Tror det finnes et fint slik hefte om dette med fast føde på helsestasjonen :-) tror også det er lurt å starte prøving på formiddagen med tanke på magevondt :-)

Jeg snakket med helsesøster om fast føde på mandag. Fikk en liten bok om temaet. Jeg venter til gutten min er 4 mnd. Lønner seg å starte på formiddagen tilfelle barnet får magevondt. Start med et par skjeer først og øk deretter litt neste dag. Grøten bør være ganske flytende. Stikk innom helsestasjonen og spør om boka. Står mye nyttig informasjon der :)

Sent from my iPhone using BV Forum mobile app

Er også smart å startet med grøt som man blander med morsmelk eller mme, så det er en kjent smak. Holles hirsegrøt kan man gjøre det med.

Sent from my iPhone using BV Forum

Snakket litt om det i går på 3 mnd kontrollen, og hun sa at fra 4 mnd kunne jeg gi smaksprøver så lenge jeg kun ammer. Starter da med frukt og tar grøt nærmere 5-6 mnd, sånn som jeg gjorde med han på 2 år ;)

Sent from my SM-G900F using BV Forum mobile app

Jeg tenkte å begynne med smaksprøver amen grøt når hun blir 3,5 mnd. Gjorde det med sønnen min også. Begge mine er veldig slanke og trenger all næring de kan få da de ligger litt under kurven, derfor jeg begynte litt før 4 mnd. Mine tar ikke flaske eller tillegg. Jeg ga en tskje med grøt i en ukes tid før jeg økte sakte men sikkert. Blandet med mm de første 14 dagene og gikk deretter over til vann:-)

Har planer om å starte med smaksprøver når han er 4 mnd.
Holle hirsegreøt fra helsekosten er rik på jern og man kan blande i mme eller mm om man vil.
I tillegg skal jeg lage sviskepure som han skal få smake på.

Fullammer fortsatt og gutten legger godt på seg, så her venter jeg med å introdusere :)

Sent from my iPhone using BV Forum

Begynte med smaksprøver ved 3 mnd, dvs 2-3 uker siden, fortsatt ganske flytende og med litt mm/mme i. Har fortsatt med det, og gir puppen etterpå. Hun vil ha mer mer mer. Hyler av utålmodighet ved for treg servering. Hun kunne sikkert spist seg mett på det, men er opptatt av å ha nok melk til henne så det er bare for gøy. Begynte da fordi hun var veldig interessert når jeg spiste.

Skal veie tuppa igjen i morgen, har hun lakt lite på seg , begynner jeg å introdusere grøt jeg også. Er så spent på hvor mye hun har lakt på seg må altså!

Start med små smaksprøver og øk sakte etterhvert som du ser at det går greit med lille =D Hefte om emnet fåes på helsestasjonen =) Kan også kjøpe bok om div aldersbasert mat du kan lage selv i bokhandelen =) Jeg har kjøpt en om heter mat for babyer og smårollinger =D blir nok flittig brukt her om ikke lenge =D

Vi har begynt med litt smaksprøver, 4 mnd i går. I dag fikk ho ca ei teskje avokado og mm most til suppe :p tror ho likte det for ho ble hissig når ho ikke fikk mer ;) prøver igjen om et par dager med potet og mm. Tenker å lage grøt av diverse slag selv etterhvert :)

Skal begynne med smaksprøver straks vi og. Merker jeg gleder meg til å se reaksjon og resultater =P

Back
Topp