Tilknytning

F-40425073

Flørter med forumet
En måned etter fødsel ble jeg innlagt sykehus, og kom hjem da lillegutt var 5 måneder (3 uker siden).
Nå kjenner jeg ingenting, som om det ikke er mitt barn. Jeg trøster og skifter og mater, men lekinga og snakkinga gjøres bare halvhjertet. Jeg synes alt er slitsomt, og føler meg mer som ei barnevakt enn mor. Det griper samvittigheten!

Det er bra at du er hjemme etter en sikkert veldig tøff periode. :Heartred
Gi deg selv tid. Selv om babyen er +5 mnd har dere ikke vært sammen så lenge. Dere må bli kjent med hverandre. Det er helt normalt at mammafølelsen ikke kommer med en gang. Ikke ha dårlig samvittighet pga av det, man kan ikke styre/presse slike følelser.
Du kommer til å bli superglad i ham/henne når dere har vært sammen en stund, fordi det er jo din baby! ❤️❤️❤️

Tilknytning skapes over tid :Heartred Og mamma-rollen er en prosess.
Prøv å ta dag for dag. Og noen ganger lar man vonde følelser som skam eller dårlig samvittighet ta alt for stor plass. Da mørklegger det hverdagen.

Vær raus med deg selv. Du gjør ditt beste etter forholdene :Heartred

Det er absolutt ikke alle som får den magiske følelsen med en gang, kjærligheten skapes over tid. Litt etter litt, hver dag. Selv om det bare er halvhjertet så hjelper det <3

Jeg var selv innlagt og kjenner på det samme du beskriver med ord. Jeg vet det som de skriver med at tilknytning kommer med tid. Likevel kjenner jeg på tomhet på en måte, som om ikke barn ligger for meg på en måte. Hører familien koser seg med den lille, som om de har barnepass som hobby, mens jeg kjenner det sliter meg ut. Kanskje vi også må huske at det er en muskel som må trenes opp. Så lenge du har vært borte tar det nok litt tid

Back
Topp