Tilkallingsvikar og sykepenger/sykemelding

tulips

Forumet er livet
Himmelbarn
❤️ Septemberlykke 2020 ❤️
Septemberskattene 2023
Jeg har en fast stilling på 13%. Jobber mer enn det, men da som tilkallingsvikar. Har ca 18 vakter i mnd. Hvordan er det med tilkallingsvikarer og sykepenger/sykemelding? Jeg leser at man kan ha rett på sykepenger/sykemelding. Stemme det? Og hvis det stemmer: er det vanskelig og tungvindt?

Vi vil ha et barn til, har to fra før. Men nå tør jeg plutselig ikke å prøve lenger fordi jeg begynte å tenke på dette. Har vært sykemeldt i de to andre svangerskapene(hadde da fast 50%). Kroppen er dårligere nå enn da, så er redd for at jeg trenger sykemelding en eller annen gang, og at jeg da ikke får sykepenger :sorry:
 
Jeg fikk gjennomsnitt av de 6 beste av de 10siste mnd jeg jobbet (tror jeg det var), da jeg selv har 17% fast og ellers tilkallingsvikar:)
Vet ikke om det er slik nå da, fødte minsten i desember 2017 og ting kan jo forandre seg:nailbiting: håper du får svar av nyere erfaring :)
 
Min er født i 2015 så noen år siden, fikk da sykepenger på de 70% jeg hadde som ekstravakter og kommunen betalte mine 30% som var fast stilling. Det gikk automatisk da kommunen sendte lønnsopplysningene, men er jo noen år siden og vet ikke om regelverket er det samme lenger.
 
Jeg har 30% fast stilling, jobbet en del ekstra.

Vært sykemeldt hele svangerskapet, får min faste lønn fra arbeidsgiver også får jeg det jeg jobbet ekstra fra nav.

De regnet hva jeg tjente de 3 siste månedene før jeg ble sykemeldt.
 
Tusen takk for svar :) Da er det ikke like skummelt å prøve allikevel :Heartpink
 
Nye regler fra 1.1.2019 ang beregning av sykepenger- det er snittet av de 3 siste månedene ihht ameldingene arbeidsgiver sender inn.
 
Back
Topp