Tilkallingsvikar og sykemeldt

bringebæra2014

Forelsket i forumet
Novemberskattene 2014 <3
Noen som vet...? Er kun tilkallingsvikar, men har sikkert jobbet 60-80% de siste månedene.
Er nå blitt sykemeldt den siste måneden før permisjonen starter. Har jo ingen faste vakter. Og må jo ha levebrød. Har skjønt det sånn at det da er Nav som utbetaler meg 'lønn'? Men hvordan regner de ut dette når jeg ikke har faste vakter, og oftest blir satt på vakter et par dagen i forveien bare..? Skal spørre arbeidsgiver, men kanskje flere vet?

Sent from my iPhone

De går ut ifra hva du tjener når du går ut i sykemelding. Så da skal du ha den lønna du har fått utbetalt :)
Jobber du privat betaler arb.giver de første 16 dagene, så nav resten.

De går ut ifra hva du tjener når du går ut i sykemelding. Så da skal du ha den lønna du har fått utbetalt :)
Jobber du privat betaler arb.giver de første 16 dagene, så nav resten.

Kan ikke alle søke om fritak for arbeidsgiverperioden når det gjelder gravide?? Trodde ikke bare det gjaldt offentlige?!

Kan ikke alle søke om fritak for arbeidsgiverperioden når det gjelder gravide?? Trodde ikke bare det gjaldt offentlige?!
Joda, det kan de:) så lenge det er pga graviditet.

som sagt over her så får du sykepenger, tilsvarende det du har tjent og foreldrepenger som da er den samme summen eller 80% av dette alt etter hva du velger. de tar vel gjerne et gjennomsnitt eller den beste lønningen din om du har hatt varierende inntekt. jeg fikk i alle fall den beste summen fra de 10 eller 6 siste mnd eller hva det er.

Du får sykepenger av et gjennomsnitt av 3 siste måneders arbeid tror jeg.

Jeg er i samme situasjon, eller jeg har kun 21% fast og lever av ekstravakter ved siden av dette. Arbeidsgiver betalte de første 16 dagene av sykeperioden, etter dette betalte nav. Arbeidsgiveren din sender inn inntektsopplysninger til nav fra de siste 3 månedene (i mitt tilfelle de siste 6 månedene) da dette ga meg et bedre grunnlag :-) det skal gagne deg og ikke nav å gå sykemeldt. Så om du har tjent bedre de siste 6 månedene enn de siste 3 så be arbeidsgiver regne grunnlag ut i fra det. Men du får altså bare for de ekstravaktene du er oppført på de 16 første dagene av sykemeldinga :/

Back
Topp