Tilgjengelig lege..

Gravid nr 3

Betatt av forumet
Jeg byttet lege etter min siste sykemelding, da han aldri var tilstede siden han er under videreutdanning.. Byttet til en som skal være veldig flink og ikke minst behagelig. Problemet er bare at når jeg skulle ringe og bestille time nå, så var det ikke ledige timer før langt uti januar... er det vanlig å måtte vente sååå lenge på en time? Måtte komme inn til en vikar der og. Jeg er ikke så ofte hos legen, men når jeg går vil jeg helst gå til samme.

Han er sikkert veldig populær da, og har mange pasienter. Og så kanskje han skal ha lang juleferie, som gjør at det ikke ble ledig time før uti januar. Men det var jo lenge å vente. Hos min lege pleier jeg å måtte vente en uke eller to, avhengig av hvor god kapasitet det er akkurat da.

Han er sikkert veldig populær da, og har mange pasienter. Og så kanskje han skal ha lang juleferie, som gjør at det ikke ble ledig time før uti januar. Men det var jo lenge å vente. Hos min lege pleier jeg å måtte vente en uke eller to, avhengig av hvor god kapasitet det er akkurat da.

Ja kan være pga juleferien ja... og mange som skal før den kommer, det er jo sesong for det ene og det andre nå.. satser på det ikke alltid er sånn.

Kommer vel litt an på hva det gjelder. Noen ganger får jeg time enten på dagen eller dagen etter. Andre ganger må jeg vente en stund.

Min lege har sånn ventetid også, man kan ringe på morningen og få aluttime om det haster, men da må man ofte til turnuslege istedet..

Jeg får som regel time samme dag eller dagen etter hos min lege. Veldig fornøyd med det, for det er tydeligvis ikke så vanlig rundtforbi

Ca 2 uker må jeg bestille i forkant til legetime. Er det noe hast må jeg ringe på morningen å få haste time, men da får jeg ikke min fastlege.

Alltid 3 ukers ventetid hos fastlegen min også, så akutt sykdom eks. Halsbetennelse går jeg til turnuslege.

Det er alltid ventetid hos fastlegen min. Er det noe som haster litt mer går jeg som regel til turnuslege, da konner jeg som regel fortere inn [emoji4]

Ok så greit å høre at det er sånn flere steder.. er nok ikke verdt å skifte, han skal visst være veldig kjekk så håper det veier opp hehe

Jeg fikk forresten time hos vikarlege.. og der tok de blodprøver og urinprøve osv.. pluss jeg hev meg på etter deres anbefaling og tok influensavaksinen! Men glemte å spørre om ordinær ultralyd... må jeg ringe og høre om de har sendt inn henvisning eller er det ren rutine som de gjør uansett?

Back
Topp