tildlig UL uten henvisning fra legen?

4+1=5

Flørter med forumet
er det noen som vet hvor det går an å bestille time til tidlig ul uten henvisning fra legen?
sånn i haugesundsområdet.
Legen min vil ikke henvise meg til ul og jeg kjenner jeg trenger å se ett bankende hjerte for å roe nervene og slappe av.

Da må du nok bestille time hos en privat. Vet ikke hvordan det er i Haugesundsområdet, men er hvertfall flere i Stavanger :)

tusentakk for svar :) nå har jeg funnet noen plasser som jeg kan ringe til :D kan jeg spør hva dere betalte hos privat?

Så bra :) På volvat koster det egentlig 990, men som medlem betalte jeg 640.

Jeg var hos Sigrids ultra i Stavanger. Hun har disse prisene:

Tidlig ultralyd før uke 12   NOK 500.-
Ultralyd etter uke 12   NOK 700.-
3D/4D ultralyd    NOK 900.-

Her i trondheim ser jeg det er ganske dyrt sammenlignet med hva dere andre skriver. Jeg må betale 1050 for ul før uke 12. Men det er verdt det :)

Nå er ikke dette svar på det du spør om, men... Du må nok uansett vente litt! Hjertet har ikke begynt å banke enda, og det er ikke før i uke 6+1 og utover at de kan se noe. (Det sa de i hvert fall på ultralydinstituttet som jeg ringte til her. Jeg er forsåvidt kommet langt nok, men burde drøye det lengre for å være sikker på å se noe..) Kan det være derfor legen din ikke vil henvise deg også kanskje...?

Novembergull med juniskatt skrev:
Nå er ikke dette svar på det du spør om, men... Du må nok uansett vente litt! Hjertet har ikke begynt å banke enda, og det er ikke før i uke 6+1 og utover at de kan se noe. (Det sa de i hvert fall på ultralydinstituttet som jeg ringte til her. Jeg er forsåvidt kommet langt nok, men burde drøye det lengre for å være sikker på å se noe..) Kan det være derfor legen din ikke vil henvise deg også kanskje...?

jeg vet at det er for tidlig til å se noe enda :) tanken var at jeg skal bestille time til rundt uke 7-8 en gang.. grunnen til at han ikke ville henvise meg til ultralyd er på grunn av det er ingenting galt, bortsett fra litt brunlig utflod for noen dager siden.. :) 

Jeg har bestillt selv jeg, hos gynekolog. Koster rundt 1000,-. Forrige gang dro vi dit uke 6, men nå venter vi til uke 8. 

Det er bare å ta en ringerunde til gynekologer rundt Haugesund, så finner du nok noen med kort ventetid!

4+1=5 skrev:

Novembergull med juniskatt skrev:

jeg vet at det er for tidlig til å se noe enda :) tanken var at jeg skal bestille time til rundt uke 7-8 en gang.. grunnen til at han ikke ville henvise meg til ultralyd er på grunn av det er ingenting galt, bortsett fra litt brunlig utflod for noen dager siden.. :) 

I see emoticon Trodde du mente akkurat NÅ jeg!
Tror det er gjengs over at legene er strenge med å henvise til tidlig UL... Jeg fikk det i mott første svangerskap pga blødninger, men jeg var sikkert så hysterisk at det var enklest for legen å gjøre det sånn emoticon I de andre svangerskapene har jeg gått til privat UL for å virkelig se at det er liv der inne, og for å roe meg selv litt... Kommer til å gjøre det denne gangen også. Så jeg skjønner deg!

Back
Topp