Du bruker en utdatert nettleser. Det kan hende den ikke viser dette eller andre nettsteder riktig. Du bør oppgradere eller bruke et alternativ nettleser.
Heii. Jeg lurte egentlig bare på hvor jeg kunne ta tildlig UL ? Er det sånn at hvis det ser bra ut i uke 10 så kommer alt til og gå bra? er redd for SA... :/
Det er hvertfall stor sjans for at det går bra.:). Man får tenke sånn at de fleste svangerskap går bra, selv om det iblant ikke går slik.. Tror det sto på en sånn statistikk at det er under 5% sjans for sa etter uke 9 eller noe sånn..
En kan fortsatt miste etter uke 9. Faren for en MA er alltid tilstede.. At det har gått galt før uke 9 men kroppen ikke har fanget dette opp.(tror ikke det er med i de 5 prosentene)
Har en sett en frisk baby på UL rundt den tiden er nok sjangsen veldig stor for at det går bra;)
Men tror det er ufattelig viktig å ikke tenke for mye på at det kan gå galt. Heller bare prøve å slappe av og nyte svangerskapet. :-)
En kan fortsatt miste etter uke 9. Faren for en MA er alltid tilstede.. At det har gått galt før uke 9 men kroppen ikke har fanget dette opp.(tror ikke det er med i de 5 prosentene)
Har en sett en frisk baby på UL rundt den tiden er nok sjangsen veldig stor for at det går bra;)
Men tror det er ufattelig viktig å ikke tenke for mye på at det kan gå galt. Heller bare prøve å slappe av og nyte svangerskapet. :-)
Sjanse for spontanabort:
25 – 30 % risiko fra unnfangelse
15 % sjanse fra ca. uke 3.
8 % sjanse fra uke 6.
5 % sjanse fra uke 8
2 % sjanse fra uke 9
mindre enn 1 % sjanse fra 12 uke
Fant denne på et annet forum :)
Det som også er viktig å tenke på er at en tidlig UL blir en falsk trygghet og minsker jo ikke sjansene noe for at det ikke skal gå galt. Det er jo flere som har sett et foster med et dunkende hjerte på tidlig UL og blitt roet ned av det for at det så skal gå galt...
Mener virkelig ikke å virke negativ, men jeg vil at du skal se begge sider av saken :)
Selv tror jeg det viktigste er å bare være positiv og tenke at ting ordner seg :) Jeg har ikke hatt noe tegn til graviditet de siste 3 ukene føler jeg, ingen symptomer nesten. Jeg har ikke vært på tidlig UL å fått noe bekreftet heller, stoler kun på graviditetstesten min da. Man må ha litt tro :)
Ifølge ul spesialisten jeg skal til i morgen, er det 80-90 % sjanse for at det går fint hvis alt ser fint ut med foster på ul i uke 8-9!! Det er jo gode odds ;)