Tilbudt jobb

nancy drew

Forumet er livet
Fått jobbtilbud... søkte før jeg viste jeg var gravid... Er 60 % stilling i hjemmesykepleien. Jobber 73% vikariat nå i hjemmesykepleien men en annen avdeling... Har permisjon fra min nattevaktjobb.

synd den ikke er større stilling prosent, men stort sett kan dette fikset med ekstravakter... spørsmålet er jo hva de sier når jeg kommer og sier jeg er gravid...

Fikk plutselig behov for tidlig ul føler jeg... for de (minst) 8 testene jeg har tatt føles liksom ikke nok

Ikke tenk på hva de sier, de har ikke liv til å bruke graviditeten som en grunn til at ikke du skal få jobben :)

Fått jobbtilbud... søkte før jeg viste jeg var gravid... Er 60 % stilling i hjemmesykepleien. Jobber 73% vikariat nå i hjemmesykepleien men en annen avdeling... Har permisjon fra min nattevaktjobb.

synd den ikke er større stilling prosent, men stort sett kan dette fikset med ekstravakter... spørsmålet er jo hva de sier når jeg kommer og sier jeg er gravid...

Fikk plutselig behov for tidlig ul føler jeg... for de (minst) 8 testene jeg har tatt føles liksom ikke nok

Om du velger å fortelle nå er opptil deg men er du ansatt så er du ansatt og har samme rettighet som de andre. Du skal ikke bry deg de har ingenting å gjøre med den gravitet. Lykke til med ny jobb :)

Hvis du takker ja til den nye jobben hadde jeg fortalt om graviditeten.
De har lyst ut stillingen fordi de behøver flere ansatte. Og de har sannsynligvis en kandidat 2, som de da kanskje vil vurdere å ansette, om så for et vikariat frem til du er tilbake fra barselpermisjon.

Som leder hadde hvertfall jeg satt pris på om jeg hadde fått vite det, så jeg ikke hadde behøvd å kjøre prosessen på nytt når jeg hadde fått vite om graviditeten.

Bare si ja takk til stillingen, du må ikke fortelle før 3 mnd før termin. Det at fu er gravid betyr ikke at du forsvinner ut av jobben nå, permisjonen starter ikke før i desember/ januar. Du kan rekke og jobbe lenge før du skal ut i permisjon. En permisjon er ikke for alltid, selv var jeg kun i permisjon 7,5 mnd sist.

Bare si ja takk til stillingen, du må ikke fortelle før 3 mnd før termin. Det at fu er gravid betyr ikke at du forsvinner ut av jobben nå, permisjonen starter ikke før i desember/ januar. Du kan rekke og jobbe lenge før du skal ut i permisjon. En permisjon er ikke for alltid, selv var jeg kun i permisjon 7,5 mnd sist.
Jeg vet ikke om arbeidsgiver ser det helt på samme måte at du kan "jobbe lenge" før permisjonen. Om hun har 3 måneders oppsigelsestid som er veldig vanlig så er det ikke mange måneder med jobb før permisjon.

Jeg vet om flere som har takket ja til jobb, signert kontrakt, deretter fortalt om graviditet. På den måten får arbeidsgiver en fair sjanse til å ta et valg om h*n vil ansette 1 eller 2 pers uten å kjøre dobbel prosess :)

Er det en jobb TS ønsker seg, som jeg antar det er siden hun har søkt, så hadde jeg takket ja om jeg var i hennes sko :)

Takk ja hvis du vil ha den. Diskriminering pga graviditet er ulovlig. Men vær fair. Gi beskjed om graviditet innen rimelig tid etterpå.

Takk for råd :) syns det er utrolig vrien og vanskelig situasjon. Får bare håpe dette blir et problemfritt svangerskap, så jeg får noen mnd i jobb først. Jeg bytter jobb internt i kommunen så ting blir nok ikke så veldig vrien, er nok mer følelsen av å være en belastning. Tok faktisk mot til meg og sa det i en tlf samtale med den nye sjefen da hun ringte meg ang noe annet. Hun bare lo og sa at jobben er min om jeg vil ha den og at de var gled for at jeg søkte og det var risikoen de tok ved å ansette damer i den alderen.

Takk for råd :) syns det er utrolig vrien og vanskelig situasjon. Får bare håpe dette blir et problemfritt svangerskap, så jeg får noen mnd i jobb først. Jeg bytter jobb internt i kommunen så ting blir nok ikke så veldig vrien, er nok mer følelsen av å være en belastning. Tok faktisk mot til meg og sa det i en tlf samtale med den nye sjefen da hun ringte meg ang noe annet. Hun bare lo og sa at jobben er min om jeg vil ha den og at de var gled for at jeg søkte og det var risikoen de tok ved å ansette damer i den alderen.
Så deilig at hun tok det på den måten!! Hurra for slike sjefer :-) Permisjon er som nevnt over her, heller ikke evig ;-)

Gratulerer med jobb! Jeg fikk økt stilling sist jeg var gravid. Det skal ikke ha noe å si. Men veldig ok å si det så de evt kan gi tilbud om vikariatet til nr 2. Det har skjedd der jeg jobber

Back
Topp