Tilbud på vogn og andre barneutstyr

Spire_ønske

Elsker forumet
Jeg er førstegangsgravid og sitter med en liste over hva vi skal kjøpe og ca hvor mye det koster. Vi tenker å kjøpe en del på salg siden det meste koster veldig mye.
Jeg har termin i mars, og tenker at januarsalget kanskje er noe for oss. Hva tenker dere?
Trenger litt råd og tips av dere:)

Jeg er førstegangsgravid og sitter med en liste over hva vi skal kjøpe og ca hvor mye det koster. Vi tenker å kjøpe en del på salg siden det meste koster veldig mye.
Jeg har termin i mars, og tenker at januarsalget kanskje er noe for oss. Hva tenker dere?
Trenger litt råd og tips av dere:)

Black friday kan ha gode tilbud :)
Let litt rundt om, og oppdater deg på flere nettider :)
Kan prøve å kjøpe brukt også, det kan du spare masse på :)

Black friday som hun over sier. Og julekalenderne pleier å ha masse bra tilbud. En dag med en ting. Mener å huske at januarsalget ofte er mer klær og småting.

Hvis noe av det dere trenger ikke er på tilbud får du 10% rabatt på første kjøp hos Babyshop, og på kjøp over kr. 10.000 hos Barnas hus.

Jeg kjøper det meste brukt, utenom bilsete det vil jeg ha nytt. Koster mange tusen å kjøpe alt nytt [emoji51] dyner på salg hos kid nå, også 40% på barneartikler hos princess [emoji4]

Bruktkjøp :) kjøpt nesten alle klærne på finn/fått av bekjente som er ferdige med å få barn. Veldig mye fint selv om noe er blitt kastet pga gulpeflekker. Vasket og strøket (!!!) blir det meste like fint som nytt [emoji4] mange selger poser med brukte klær i gitt størrelse /kjønn, fra 100-500 kr/posen, har vært forskjell på hvor slitt det er utifra hvor mye det kosta.
Ellers kjøpte vi vogn, dyne, seng på tilbud/billigkroken, og er så heldig å kunne sy selv/få syhjelp til babynest, sydd av gammelt sengetøy og dyner (også sydd noen dynetrekk av gammelt, mykt sengetøy).

Tror regnskapet vårt er omtrent som følger:
Klær: 1200 kr (størrelse 50-62, samt en god del i større størrelser også).
Seng+madrass: 1400 (IKEA -billigkrok+fullpris madrass)
Vogn m/bag&sittedel (ny, salg): 6000
Dyner/sengetøy: 1000
Stellebord (finn): 500
Kommode (finn): 1000
Mammaklær (ææææ, denne er dyr!): sikkert 4-5000....(nytt)....i tillegg ny sykkel slik at eg kunne sykle noen mnd til og ammepute, så har brukt mer penger på ting til meg selv enn til baby....

Totalt til baby ligger mao på rundt 12000, kunne sikkert spart 2-3000 på å kjøpe vogn på finn, men orket ikke lete...

Stelleveske og stellestæsj inkl bleier fra gratispakker fra kiwi, REMA og apotek1, fulgte også med litt flasker, smokker osv, så starter med det og kjøper mer etterhvert som vi ser hva vi har bruk for.

Black friday kan ha gode tilbud :)
Let litt rundt om, og oppdater deg på flere nettider :)
Kan prøve å kjøpe brukt også, det kan du spare masse på :)

Takk for svar:)
Er det noen nettsider du anbefaler?
Mannen min har lyst til å kjøpe brukt, mens jeg er mer den "vil ha nytt"-typen hehe :P

Black friday som hun over sier. Og julekalenderne pleier å ha masse bra tilbud. En dag med en ting. Mener å huske at januarsalget ofte er mer klær og småting.

Okei:) Julekalenderne er det i hver enkel butikk eller egen side? Spør sikkert veldig dumt nå.. :P

Jeg kjøper det meste brukt, utenom bilsete det vil jeg ha nytt. Koster mange tusen å kjøpe alt nytt [emoji51] dyner på salg hos kid nå, også 40% på barneartikler hos princess [emoji4]

Ja, man sparer mye på å kjøpe brukt. Skal se om jeg klarer å kjøpe noe brukt da hehe :P
Salg på KID og Prinsess liker vi :D

Bruktkjøp :) kjøpt nesten alle klærne på finn/fått av bekjente som er ferdige med å få barn. Veldig mye fint selv om noe er blitt kastet pga gulpeflekker. Vasket og strøket (!!!) blir det meste like fint som nytt [emoji4] mange selger poser med brukte klær i gitt størrelse /kjønn, fra 100-500 kr/posen, har vært forskjell på hvor slitt det er utifra hvor mye det kosta.
Ellers kjøpte vi vogn, dyne, seng på tilbud/billigkroken, og er så heldig å kunne sy selv/få syhjelp til babynest, sydd av gammelt sengetøy og dyner (også sydd noen dynetrekk av gammelt, mykt sengetøy).

Tror regnskapet vårt er omtrent som følger:
Klær: 1200 kr (størrelse 50-62, samt en god del i større størrelser også).
Seng+madrass: 1400 (IKEA -billigkrok+fullpris madrass)
Vogn m/bag&sittedel (ny, salg): 6000
Dyner/sengetøy: 1000
Stellebord (finn): 500
Kommode (finn): 1000
Mammaklær (ææææ, denne er dyr!): sikkert 4-5000....(nytt)....i tillegg ny sykkel slik at eg kunne sykle noen mnd til og ammepute, så har brukt mer penger på ting til meg selv enn til baby....

Totalt til baby ligger mao på rundt 12000, kunne sikkert spart 2-3000 på å kjøpe vogn på finn, men orket ikke lete...

Stelleveske og stellestæsj inkl bleier fra gratispakker fra kiwi, REMA og apotek1, fulgte også med litt flasker, smokker osv, så starter med det og kjøper mer etterhvert som vi ser hva vi har bruk for.

Tusen takk for utfyllende svar :)
Man sparer mye på å både kjøpe brukt og sy selv ja, det er helt klart! Har også sett på bl.a seng og stellekommode på IKEA. Foreløpig har regnskapet vårt kommet på over 20.000 kr :-O
Det er da alt fra vogn, stellekommode, seng, babystol, vugge til stua (usikker), stelleveske, vognpose, regntrekk, Babycall, babynest.. Mangler en del enda som klær osv, men det har jeg ikke tatt med i budsjettet enda.
Gratispakkene fra butikkene er et bra poeng!

Jeg ville heller benytta meg av black friday og julekalendere. Vi skulle vente til januarsalget for to år siden (snuppa vår skulle også komme i mars), men da var det kun klær og sånne småting på salg. :arghh:

Tusen takk for utfyllende svar :)
Man sparer mye på å både kjøpe brukt og sy selv ja, det er helt klart! Har også sett på bl.a seng og stellekommode på IKEA. Foreløpig har regnskapet vårt kommet på over 20.000 kr :-O
Det er da alt fra vogn, stellekommode, seng, babystol, vugge til stua (usikker), stelleveske, vognpose, regntrekk, Babycall, babynest.. Mangler en del enda som klær osv, men det har jeg ikke tatt med i budsjettet enda.
Gratispakkene fra butikkene er et bra poeng!

Stelleveske følger med babypakke fra kiwi, den er ganske fin, så godt mulig at eg ender opp med å bruke den istedenfor den eg kjøpte (til 700, nedsatt fra 1500). Regntrekk til vogna fulgte med (britax smile 2 med bag og sittedel). Med marsbaby er det ikke sikkert du trenger vognpose (eg har hjemmesydd, veldig fin men masse jobb, to uker til termin nå), klarer oss fint med nest i stua, skal ikke ha vugge. Babycall blir ikke aktuelt med det første, så drøyer til vi trenger. Antar egentlig at vi kan bruke mobil som Babycall en periode også om behovet kommer veldig akutt.
Stol, babygym, lekematte etc har vi heller ikke kjøpt. Mini er ca 3 mnd gammel til jul, så tenker noen kan sette pris på å få gi fine julepresanger som vi trenger (iallefall besteforeldre [emoji4]).

Stelleveske følger med babypakke fra kiwi, den er ganske fin, så godt mulig at eg ender opp med å bruke den istedenfor den eg kjøpte (til 700, nedsatt fra 1500). Regntrekk til vogna fulgte med (britax smile 2 med bag og sittedel). Med marsbaby er det ikke sikkert du trenger vognpose (eg har hjemmesydd, veldig fin men masse jobb, to uker til termin nå), klarer oss fint med nest i stua, skal ikke ha vugge. Babycall blir ikke aktuelt med det første, så drøyer til vi trenger. Antar egentlig at vi kan bruke mobil som Babycall en periode også om behovet kommer veldig akutt.
Stol, babygym, lekematte etc har vi heller ikke kjøpt. Mini er ca 3 mnd gammel til jul, så tenker noen kan sette pris på å få gi fine julepresanger som vi trenger (iallefall besteforeldre [emoji4]).

Åja, men da avventer jeg med stelleveske til jeg har fått av kiwi. Er den fin og har stor plass så holder det:)
Regntrekk vet jeg ikke følger med den vogna vi kjøper, Men det finner vi ut av.
Okei, så vognpose kan vi vente med og se åssen vær det blir da? Kanskje babyen er varm av seg også og ikke trenger å ha det.
Har også tenk på det å kun ha babynest i stua, men da må den vel ligge på sofaen?
Babycall er også noe vi kan vente med da soverommet er ved siden av vår og er i samme etasje som stue og kjøkken.
Hvordan tenker du å bruke mobilen istedenfor babycall?:)

Lurt å avvente med småting da så familie og venner kan kjøpe litt i gave:)

Åssen er formen din nå da? Kun 2 uker igjen til termin! :) vet du kjønnet?

Jeg er også førstegangs, og kjenner jeg stresser (for?) lite med å få på plass ALT i forkant.
har kjøpt vogn på finn.no, samme gjelder vognpose (vognpose aldri brukt sparte 1000,- og vogn sparte jeg 5000,- den var MEGET pent brukt og nesten ny)
har arvet noe klær, har selvfølgelig ikke klart å dy meg og kjøpt noe nytt også, men må nok handle mer. Da tenker jeg klespakke på finn.no vil gjøre susen.

Bilsete har jeg kjøpt helt nytt, men på salg så sparte mye der også.

Jeg stresser lite, og kjøper når det er salg eller jeg kommer over gode tilbud på finn. typ vippestol, bæresele osv vil jeg heller ikke kjøpe før babyen har kommet og jeg vet behovet er der, da blir det nok finn som gjelder da også.

Vår første hadfe termin i starten av februar, og vi ønsket også en del til jul. Helt spesifikt. Vi trengte jo egentlig ingen gaver til oss, men det var gull å få bidrag til mini :)

Åja, men da avventer jeg med stelleveske til jeg har fått av kiwi. Er den fin og har stor plass så holder det:)
Regntrekk vet jeg ikke følger med den vogna vi kjøper, Men det finner vi ut av.
Okei, så vognpose kan vi vente med og se åssen vær det blir da? Kanskje babyen er varm av seg også og ikke trenger å ha det.
Har også tenk på det å kun ha babynest i stua, men da må den vel ligge på sofaen?
Babycall er også noe vi kan vente med da soverommet er ved siden av vår og er i samme etasje som stue og kjøkken.
Hvordan tenker du å bruke mobilen istedenfor babycall?:)

Lurt å avvente med småting da så familie og venner kan kjøpe litt i gave:)

Åssen er formen din nå da? Kun 2 uker igjen til termin! :) vet du kjønnet?

Kiwi har dessverre pause i denne gratispakken og har sluttet med stellevesken.

Back
Topp