Tilbud om UL i uke 32?

NinaBeate88

*jente nov-12* *venter en liten i des-14*
Her i Telemark så får vi også gratis ultralyd i uke 32 på sykehuset :-) Flere som har dette, eller er det bare her?
Isåfall e det bare 89 dager til min time :-P hehe

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app

Vi får ikke tilbud om det, tilhører SUS.. :)

To gutteklumper født 08&13 og lillelillebror termin 02.12.14 ❤️

Har ikke fått noe tilbud om det nei.

Ikke noe tilbud om det her heller. Så heldig du er da! :) Er det bare på "gøy", eller skjekker de noe spesielt?

Dette har jeg aldri hørt om, men så morsomt! Er det vanlig ul eller 3D? :)

Bor også i Telemark. Men d viste jeg ikke. Men får ekstra ultralyd uansett. Men er jo et veldig godt tilbud da :)

Ikke tilbud her om det:/ kun uke 18-20. Heldige :) har hatt 3d i uke 29 og 32 med de to jeg har fra før. Blir 3d denne gang også:) men koster jo litt da :)

Sent from my GT-I9505 using BV Forum mobile app

Bor også i Telemark. Men d viste jeg ikke. Men får ekstra ultralyd uansett. Men er jo et veldig godt tilbud da :)
:-) Har du UL i Porsgrunn? Og fødested i Skien? Her får du det iallfall. . Er vel ikke så mange fødesteder i Telemark når eg meg om? :-P

Last edited:
Ikke noe tilbud om det her heller. Så heldig du er da! :) Er det bare på "gøy", eller skjekker de noe spesielt?
Nei nei de skjekker litt forskjellig :-) . . Sist skjekka de om barnet har snudd seg evt festa seg, fostervann mengde, regner ut ca hvor stor baby blir ved fødsel ved normal vektøkning. . (stemte ikke sist :-P skulle Være over 4 kg..ble bare 3450..9 dager overtid ;-) ) tror de har denne UL så de evt kan bestille ks om det skulle være noe eller om føsel må starte tidligere eller noe.. vet ikke..men er vel et tilbud de bare har ;-)

Dette har jeg aldri hørt om, men så morsomt! Er det vanlig ul eller 3D? :)
Sist fikk eg vanlige bilder sånn svart/hvit 2D? Men syns det er greit med vanlig da eg da, hadde ikke ville hatt 3D om eg kunne ;-) .. de ser jo så mye om hvordan de ser ut da syns eg at eg heller vil vente til føsel ;-) hehe

Tror ikke det er tilbud om det her nei.

Ingen tilbud her nei. Men blir forhåpentligvis en ultralyd til uke eller uka deretter da, siden det var stort avvik mellom menstermin og ultralydtermin. Og så blir det ratt en 3D senere. Er jo enda mer bekymra denne gangen enn forrige gang, så da blir det litt ekstra sjekker. Med førstemann hadde jeg OUL og 3D ul, pluss ul på overtidskontrollen. Denne gangen har jeg hatt ul i uke 9, 12 og OUL. Og så blir det minst en til, men sikkert 2. Og eventuelt hvis jeg går over.

:) Har du UL i Porsgrunn? Og fødested i Skien? Her får du det iallfall. . Er vel ikke så mange fødesteder i Telemark når eg meg om? :p

Ja. Bor i Bø som jeg har sett du gjør også. Så vi har vel litt samme opplegget :)

Ja. Bor i Bø som jeg har sett du gjør også. Så vi har vel litt samme opplegget :)
Åh bur du i Bø :-D så kult ;-) kanskje me havner på barselgruppe dah ;-)
Ja da har vi nok samme opplegg :-D :-D

Jeg får det på Rikshospitalet, men det er fordi jeg har lavtliggende morkake. Tror man må ha en grunn for å få det der :)

Ikke slikt tilbud i Oslo nei.
I andre europeiske land er det visst helt vanlig med oul nr to i uke 32-33. Dette for flere grunner, bl a at morkaken fungerer opptimalt. Jeg tok privat ul på den tiden i forrige svangerskap, og kommer også til å gjøre det denne gangen.

Vi har tilbud om det. Kaller det leiekontroll, så de sjekker hvordan barnet ligger:) Mye for å kartlegge hvor man burde føde, sykehus eller fødestue :-)

Back
Topp