Tilbud om tidlig UL???

happy-girl

Andre møte med forumet
Dere som har vært til tidlig ul, hva har grunnen vært? Kan man be om tidlig ul selv, eller er det bare pga mulige komplikasjoner som blødninger etc man får det. For en tid tilbake var det en debatt om alle skulle få tilbud om ul i uke 12. Må si jeg hadde følt meg mye tryggere etter en tidlig ul, synest det er alt for lenge å vente til uke 18 dersom noe skulle være galt....

Det går an å få henvisning til ul om du er skikkelig bekymret, men det er noe legen din avgjør. Min lege er veldig snill, så hun skrev en henvisning til ul i forrige svangerskap. Da var jeg skikkelig nervøs for å miste og engstelig. Denne gangen gikk jeg privat og betalte selv for å se at ting er som de skal. Veldig betryggende! Slapper mye mer av og nyter graviditeten ;) dette var da jeg var 9 uker og over andre mensperiode. Skal nok tilbake i uke 13 før jeg forteller folk det. I uke 13/14 kan en også se kjønn ;)

Det går an å få henvisning til ul om du er skikkelig bekymret, men det er noe legen din avgjør. Min lege er veldig snill, så hun skrev en henvisning til ul i forrige svangerskap. Da var jeg skikkelig nervøs for å miste og engstelig. Denne gangen gikk jeg privat og betalte selv for å se at ting er som de skal. Veldig betryggende! Slapper mye mer av og nyter graviditeten ;) dette var da jeg var 9 uker og over andre mensperiode. Skal nok tilbake i uke 13 før jeg forteller folk det. I uke 13/14 kan en også se kjønn ;)

Tusen takk for svar Tante Catti ;-) jeg skal til legen om en uke, så da får jeg høre. Problemet er bare at fastlegen min selv er ute i svangerskapspermisjon og det bare er vikarleger på kontoret akkurat. En hyggelig dame, men med dårlige norskkunnksaper... 

Jeg betalte for tidlig Ul selv,da jeg opplevde blødninger. Var betryggende å se spiren:)

Får henvisning fra lege, er ikke sikker på termin, har opptil 3 uker mulig slingringsmonn... Men tror giveren stemmer sånn nogenlunde :)

Jeg får tilbud om tidlig ul pga at jeg har hatt en xu tidligere,men de to siste har jeg ikke vert og blir nok ikke ul før ordinær denne gang heller.

Vi var på tildig ul (uke 8) pga prøverørsforsøk ;)

Jeg har vært på grunn av tidligere prøvehistorie =)

Mistet i uke 23 nå i mai, så får tett oppfølging på Ullevål...også opplevde jeg i tillegg to MA for syv år siden, og har bare en eggstokk....så blir passa godt på :) Forrige svangerskap gikk jeg til en gyn.jeg har gått til tidligere, og han tok UL i uke 12.

Back
Topp