tilbehør til rekeaften?

froskenkvakk

Forumet er livet
Aprillykke 2016
Bursdagen min nærmer seg, og jeg har fått det for meg å invitere til rekeaften[:)]
Men det har jeg aldri gjort før, så hvilket tilbehør trengs? (bortsett fra loff og majones)
Finns det noen god alkoholfri hvitvin som passer til reker?

Jeg må alltid ha kake på bursdagen min[;)] men hva skal jeg lage iår? ser ikke for meg at bløtkake og reker er noen god kombinasjon..

Og så ikke minst, har dere noen artige partyleker? Vi blir hjemme hos oss, snuppa sover oppe, så karaoke går ikke :p

Si gi ditt tips for en vellykket artig rekeaften[:D]

Husk sitron til rekene! Nam[:)]

Prøvd troikakake? Det er den beste kaken jeg vet!

*sikle* skulle ikke lest denne tråden[8D]

Salat og sitron må til.[:)]
Er ikke noe hvitvinmenneske, så jeg foretrekker enten øl med eller øl uten alkohol.

Sitron, dill, rødløk [:)][:)][:)]

Ha gjerne et fiskegarn over duken på bordet (om du har)
Også pleier jeg å legge en "bane" med aluminiumsfolie (som jeg bretter litt opp på kanten) midt på bordet, også strør du rekene på den. Pynter med litt sitroner, og kanskje noen krabbeklør??

Ang vin vet jeg ikke...godt med hvitvin til, sikkert, men jeg drikker helst brus [8D]

Aioli er veldig godt til reker, og grovkorna pepper er eit must.
Syns egentlig godt du kan ha kake etterpå, viss ikkje kanskje noko litt meir sommarlig, som fruktsalat e.l??
God bursdag[:D][:D]

mye tips allerede[:D] *skrive opp på huskelappen min*

ang drikka, så trenger det nødvendigvis ikke å være hvitvin - det har jeg bare hørt er godt til.. vanligvis drikker jeg brus til alt, men har lyst å prøve noe annet denne gangen[;)]

ORIGINAL: Goldy

mye tips allerede[:D] *skrive opp på huskelappen min*

ang drikka, så trenger det nødvendigvis ikke å være hvitvin - det har jeg bare hørt er godt til.. vanligvis drikker jeg brus til alt, men har lyst å prøve noe annet denne gangen[;)]

Kjør på med øl [:)]
Kan du kjøpe munckholm..

Fikk så satans lyst på reker nå [X(] ...................

"Must have" tilbehør:

Avocado
Tzatziki
Sennepssaus
Sitronpepper
Dill
Sitron
Godt smør

Ah, lyst på reker jeg å nå :)

Kake ville jeg gått for noe friskt, kanskje ostekake?

Jeg skipper majones, istedenfor finhakker/rasper jeg to hvitløksfedd eller tre og rører inn i en boks rømme noen timer før så det får stått seg godt i kjøleskap. Smaker nydelig!
Også finhakket rødløk til da, og sitron:)

Et annet tips er i kjøpe ZIP-lock poser og dekke med en til hver gjest. Da kan alle putte skall rett oppi sin og da du rydder så lukker du posene igjen og slenger i spøla.

Æsj nå fikk jeg vann i munnen! Blir nedtur med kyllingkebab nå som jeg ble klar for reker... [:D]

Nå mener ikke jeg å være frekk eller noe, men kanskje ha noe spekemat eller noe i tilfelle ikke alle liker reker[:)] Jeg ble bedt på noe sånt og jeg liker IKKE sjømat....med mindre du vet alle liker det da[:)]

Ha en kjempefin bursdag!

Til reker har vi:
reker
loff
smør
majones
dressing
aioli
dill
avocado
pepper
sitron.

(Personlig trenger jeg bare reker, loff, majones og sitron (er godt med avocado og pepper også))

Pavlova er jo en god kake [:D]

ORIGINAL: LilleKaisa

Nå mener ikke jeg å være frekk eller noe, men kanskje ha noe spekemat eller noe i tilfelle ikke alle liker reker[:)] Jeg ble bedt på noe sånt og jeg liker IKKE sjømat....med mindre du vet alle liker det da[:)]

Ha en kjempefin bursdag!

Har tenkt å gi beskjed om at det blir rekeaften, og da tenker jeg at det er vel opp til gjestene å si ifra vel?[:)] Men ser poenget[:)]

Vårløk er godt sammen med reker
Sitronpepper (krydder)
Våtservietter

ja, også trocomare, maldonsalt og nykvernet pepper da:) på toppen. nam. fikk lyst på reker!rææææjår!

Vet ar flere bruker aioli og guacamole til reker.
Sitron er et must.

Når det gjelder vin, så spør på polet.

Jeg er sjokolademenneske, så jeg hadde glatt spist sjokoladekake etter reker.
Men ellers ser jeg for meg at ostekake kanske kan være bra - det er jo friskt.

ORIGINAL: LilleLavendel

og så forseslår jeg oste-is-kake! med masse friske bær:) nam!:)

Mmm, den hørtes god ut! Har du oppskrift?[:)]

Pleier å ha denne dressingen til reker

1 liten kremfløte - piskes
1-2 poser remulade - blandes i
2-3 fedd hvitløk - knuses og blandes i
dill - mengde etter ønske

KNALLGODT!
Ikke pisk kremen for lite, da blir hele dressingen for "blaud"

Når jeg spiser reker har jeg :
Majones
Aioli
Finhakket rødløk
Salatblader
Sitron
Advokado
Loff

Ååå... kjenner det er lenge siden jeg har spist reker nå.. sånn går det når man har en mann som ikke tåler sånt!

Back
Topp