Tilbehør til laks

Vi bruker kokte grønnsaker - brokkoli, gulrot og blomkål, og kesam. :)

Kokte poteter, hollandaisesaus og agurk i eddik og sukker.

Jeg er veldig glad i "tradisjonelt" tilbehør som kokte poteter, agurksalat og rømme.

Den sunne varianten : Brokkoli, blomkål og rømme. 

Den usunne varianten : Poteter, rømme og bernesaus. 

Spiste laks i dag vi. Gutten spiste laks og båndpasta med pesto. Til middag ble det wokka paprika, løk og minimais og rømme som tilbehør på meg. Nå til kvelds raspa jeg bare noen cm med agurk og la laksen på, med rømme seff ;-) Ellers er laksepakker en slager; laks på en seng av div favorittgrønnsaker og masse smør og krydder, godt pakket inn i folie. Nam =)

Ovnsbakte grønnsaker: poteter, gulrøtter, squash, paprika, broccoli eller det som frister eller er tilgjengelig. Men alltid ovnsbakt.

vi har som regel bare salat(isberg, sukkererter, mais, paprika, agurk og tomat, noen ganger pasta) 

Ellers har det også hendt at vi har hatt pasta (en type knorr spinaci(ja, vi bruker litt halvfabrikat) eller vanlig pasta og hollandaise saus.

pasta eller poteter, og salat.. :)
grønnsaksmedaljongene på ikea skulle jeg kjøpe i dag, men det var tomt.. har prøvd å lage disse selv også - med ikke så stort hell.. men det skulle ha vært godt 

potet, rømme for de som bruker det, gulrot

poteter (helst nypoteter),  rømme, salat, agurksalat.

Potet eller pommes frittes, og en blandning med røløk, dill, reker, rømme, salt, pepper og kokte egg. KJEMPEGODT og veldig, veldig enkelt! Kjæresten sin favoritt!

Back
Topp