Tilbehør til kokt juleskinke??

Kjokkabållo

Glad i forumet
Fikk ikke stor nok kalkun på butikken så må ha juleskinke i tillegg som nyttårsmat i morgen.
men hvilke tilbehør har man til dette? får for meg at man kan bruke mye av det som er til kalkun eller er det bedre med surkål kanskje i stede for rødkål. og hvilken saus?

herlighet, er virkelig blank på sånne nye ting. hihi.

Er er nrekalme på tv der de viser hva man kan gjøre med kokt skinke..
Skjærer den opp i skiver steker den sammen md brokkoli,løk,championg så har man hjemmelaget potetstappe til synes det ser utrolig godt ut lurer på om oppskriften ligger inne på matprat.no

Vi har kokte grønnsaker til og ris eller potet og saus.

En god grønnsaksblanding og/ eller fersk asparges og fløtepoteter kanskje og fløtesaus? [:)]

Jeg brukte poteter, lagde brun saus med kraft fra steken og kokte blomkål og gulrøtter. Man kan vel bruek hva man vil? Jeg er også veldig glad i rosekål, det er også sikkert godt til!

Ville lagd en kald sennepsaus og kålrotstappe til jeg, mmmmmmm.. [:D]

Vi pleier å ha poteter, babygulrøtter, surkål, ertestuing, ananas, svisker og brunsaus. [:)]

Vi hadde sennepsgratinert juleskinke i går, og jeg serverer waldorfsalat, erter, gulerøtter og muskattsaus til.[:)]

Du trenger ikke lage ekstra tilbehør og saus til den om du ikke vil, går fint med det samme som kalkunen :-)

Back
Topp