Tilbehør til kalkun?

Senator Malin

Elsker forumet
Hva annet bruker man enn poteter, rosenkål og waldorf?

Jeg skal ha gjester i morgen kveld.. Vi blir 5 voksne og ett barn. Hvor stor kalkun må jeg få i?

Vi har soppstuing og salt chips til :) tillegg til poteter , rosenkål og saus:)

jeg synes rødål er nydelig til,, og selvfølgelig hjemmelaget fløtesaus med kraft sv

Blomkål, brokkoli, gulrot, erter og BRUN saus. 

Spiste det på tirsdag og skal også spise det på nyttårsaften. GLEDER MEG :D
Kalkun er det beste jeg vet!

Hjemmelaget potetmos, ris, saus og waldorfsalat :o)

Jeg steker en hel kalkun, stuffing, fløtegratinerte poteter, rosenkål og fløtesaus 

Jeg bruker potetkuler, brokkolisalat, fløtesaus og evt. vanlig grønn salat. Også kalkun stuffet med den bacon og sjampinjongstuffingen. 

Så liker jeg hverken rosenkål eller waldorf, da. :P

Kalkun m.stuffing, Yorkshirepudding, gravy (saus) soppstuing,rosenkål,gulerøtter,hasselbakkpoteter.. Litt preget av at vi har spist kalkun på nyttårsaften hos vår engelske nabo i 10 år på rad... Yorkshierepudding er utrolig godt med saus og kalkun!!

MICAmor skrev:
Kalkun m.stuffing, Yorkshirepudding, gravy (saus) soppstuing,rosenkål,gulerøtter,hasselbakkpoteter.. Litt preget av at vi har spist kalkun på nyttårsaften hos vår engelske nabo i 10 år på rad... Yorkshierepudding er utrolig godt med saus og kalkun!!

Han som kommer her og spiser er mye i England, kansje jeg skal hente litt inspirasjon fra deg gitt :P 

Vi bruker ris,poteter,hjemmelaget potetstappe, gulerøtter,rosenkål,surkål,rødkål,brunsaus laget av litt av kraften og karrisaus som er laget av kraften,svisker også salt potetgull:)

Jeg syns kokte poteter og sånt er kjeeeedelig..! Ville valgt ovnsbakte eller en god hjemmelaget potetmos.  En god saus er et must.  Grønnsaker hadde jeg nok tatt løk, gulrøtter og sopp stekt i panna og kanskje litt brokkoli til..

har kalkun i ovn her nå :) Jeg har laget waldorfsalat, så skal vi ha ris og fløtesaus til.

Waldorf, stuffing, søtpoteter, vanlige poteter, sjysaus, rosenkål, surkål/rødkål, tyttebærsyltetøy.

Jeg skal lage kalkun på nyttårsaften! Har kjøpt hel kalkun.

Som tilbehør skal jeg lage stuffing (av farse, bacon, sopp, løk, loff bla.) også skal vi ha båtpoteter, grønnsaker (rosenkål, gulrot, blomkål, brokkoli), waldorfsalat, tyttebærsyltetøy, fløtesaus og salt potetgull! 

her blir det stuffing ala jamie oliver,den lager jeg også noen kjøttboller av, brun saus med kraft,tranebærsaus,waldorf og potetstappe med masse hvitløk! pavlova til dessert

Vi bruker å ha kalkun filét. Er så mye lettere å lage til enn hel kalkun syntes jeg.
Ovnsbakte poteter og epler er kjempegodt til. Pleier også å ha gulrøtter, brokkoli, sukkererter og svisker. Og eplesaus - det er et must!

Er det ingen andre som bruker søtpoteter til?? Er jo fantastisk ;) Lager potetstappe av de. I tillegg har vi waldorfsalat, erter, rosenkål, gulrøtter, mandelpoteter og brun hjemmelaget saus. Hel kalkun selvfølgelig. Lager ikke stuffing da ingen av oss eller gjestene spiser det :-)

Hel kalkun. Litt potet, hjemmelaget saus, blomkål&brokkolimos, muligens ertestuing, rødkål, surkål og rosenkål. De 3 siste lager jeg bare fordi jentungen er mer voksen i matveien enn jeg er emoticon

Skal man ikke beregne en halvkilo med kalkun per pers?

Hvordan gjør alle dere som lager enten potetbåter, fløtegratinerte osv i ovnen det? Feks fløtegratinerte skal jo stå i hundre år, og kalkunen skal jo stå en god stund.. For å få alt ferdig likt liksom.

Back
Topp