tilbehør til kalkun

froskenkvakk

Forumet er livet
Aprillykke 2016
I morgen skal jeg lage kalkunmiddag til mamma, pappa og lillebroren min![:D]
Kalkunen står til tining, jeg skal ha bl.a svisker, epler, aprikos og fiken i en skål ved siden av + valnøtter i egen skål, og viltsaus til!

Men har ikke bestemt meg om jeg skal ha kokte poteter til, eller fløtegratinerte poteter? Hva ville dere valgt

fløtepoteter(mye fett og ganske tungt sammen med kalkun) eller ovnstekte poteter med urter(litt sunnere og ett litt lettere garnityr)

vi pleier å ha kalkun, kokte poteter, waldorfsalat, erter, viltsaus kokt på kalkungørret[:)]

sambo har dilla på salt potetgull til kalkunmiddager da...

koooos dere! [:D]

Waldorfsalat er jo egentlig et "must" t kalkun [:)] Vi har d, og så har vi fløtegratinerte poteter og babygulrøtter. Og nå fikk j vann i munn

ORIGINAL: matvrak

Waldorfsalat er jo egentlig et "must" t kalkun [:)] Vi har d, og så har vi fløtegratinerte poteter og babygulrøtter. Og nå fikk j vann i munn

Jeg syns egentlig ikke den er så god[8D] Men kjøpte litt til mamma og pappa da[:)]

Du kan jo ha Hasselbakte poteter da,er kjempegodt[:)]

Men det var ikke det du spurte om da...Hehe...Av de to hadde jeg tatt fløtegratinerte!!
Nå skal det sies at det er sambo som forteller meg dette da...Jeg kan ikke lage mat jeg[;)]

Kos deg med familien i morgen[:)]

jeg hadde valgt fløtegratinerte :P Selv pleier jeg å ha kålrabistappe og potetmos :D NAAAAAAAAAAAAAAAM

Tror jeg kanskje hadde laget båtpoteter  i stedet for kokte poteter. Fløtegratinerte poteter føler jeg blir litt smør på flesk, siden du allerede har viltsaus..

ORIGINAL: Ophelia

Tror jeg kanskje hadde laget båtpoteter  i stedet for kokte poteter. Fløtegratinerte poteter føler jeg blir litt smør på flesk, siden du allerede har viltsaus..

Ble kokte poteter jeg endte med (var mamma som ønsket det)[:)]
Hvordan skal potetbåtene lages da? Man skjærer opp potetene, men hva videre? Skal de stekes eller kokes?[8|]

ORIGINAL: Goldy

Hvordan skal potetbåtene lages da? Man skjærer opp potetene, men hva videre? Skal de stekes eller kokes?[8|]

Båtpoteter er utrolig godt hvis du skjærer dem da i båter [;)] og så lar du skallet være på, litt olje i langpanna, krydre båtpotetene veldig godt og så setter du dem i ovnen til dem er ferdig [8D] Veldig snadder.

ORIGINAL: matvrak

Båtpoteter er utrolig godt hvis du skjærer dem da i båter [;)] og så lar du skallet være på, litt olje i langpanna, krydre båtpotetene veldig godt og så setter du dem i ovnen til dem er ferdig [8D] Veldig snadder.

Sånn som dette lages de[:)]

vasker potetene og deler de i båter med skallet på
og koker de i 3-4 min.
Har litt olje i en langpanne eller en ildfast form
strør på krydder og   litt olje over
og steker det på ca 200 grder i ca. 30 min

Back
Topp