tilbehør til biff

sjanetta

Gift med forumet
I morgen får vi besøk av en kamerat og hans kjæreste. er første gang vi får møte dama og jeg tenkte å servere noe så godt og trygt som biff. blir med fløtegratinerte poteter til og bernesaus, men hva synes dere er godt å ha som tilbehør bortsett fra dette?
[:)]

Jeg synes det er godt å ha scampi og soppstuing til jeg da..istedetfor saus. Mektig godt! Også asparges ja. Stekt i panna med et lite dryss sukker på[:)]

maisstuing er jo veldig godt til biff [:)]

nå ble jeg suuuulten![:)]

Hvordan lager man maisstuing forresten? Ikke for å kuppe tråden altså![:D]

Soppstuing og salat
Og byttet ut sausen. Syns peppersaus hører til biff jeg altså [8D]

det er kjempe godt å dele smaks tomater i to ha på krydder og litt havsalt for å så steke de på steikepannen [:D]

er enig i at sausen kan byttes ut, men dette har jeg fått streng beskjed av fra min samboer at jeg bare kan glemme [8D] men kan jo alltids ha to saus alternativer[;)]

ORIGINAL: nalille

grønne asparges

Ja, og kokt broccoli og blomkål! Og stekt sopp, løk og paprika!
Sånn hermetiske paprika er også helt NYYYDELIG, legg de bare i folie i stekeovnen ett kvarter, naaaaam!!

som nevnt ovenfor blir det i mine øyne for mye med fløtegratinerte poteter og bernaise, ikke passer det spesielt godt sammen heller.. her er mine tips:

baconsurret biff med råstekte poteter, servert med soppstuing og smørdampa brokkoli

biff med fløtepoteter, servert med stekt mais, smørdampa brokkoli

biff i form med løk, østerssopp og paprika, toppet med fløte, servert med råstekte poteter og smørdampet brokkoli

biffstrimler (originalen, med sopp, paprika og løk) med bernaise

biff med bakt potet, servert med bacon, kryddersmør og bernaise. gjerne med brokkoli ved siden av

En frisk salat hører med, og gjerne hvitløksbaguetter.

Jeg er IKKE enig i at det er for mye med både saus OG fløtepoteter! Hadde blitt kjempe skuffa om jeg ikke fikk saus til, det MÅÅ man bare ha!![:D] Det får man jo på biffresturant og!

ORIGINAL: Rævvabakfram

ORIGINAL: Hot*Mama

Jeg er IKKE enig i at det er for mye med både saus OG fløtepoteter! Hadde blitt kjempe skuffa om jeg ikke fikk saus til, det MÅÅ man bare ha!![:D] Det får man jo på biffresturant og!

Bearnaise OG fløtepoteter synes JEG blir for mye ja.. Da er det bedre med peppersaus, rødvinssaus o.l.. En lettere saus med andre ord [:)]

Er ikke så glad i bearnaissaus engang jeg, men saus MÅ man ha, liker best soppsaus jeg da! MMmmmm..[:D]

Back
Topp