Tilbehør til biff?

FruFrøken1991

Forumet er livet
Februar 2014 - Skjult forum
Januarhula 2014
Februarlykke 2016
Jeg trenger ny inspirasjon. Hva slags tilbehør har dere ved siden av biff? Vi har brukt søtpotetpure, brokkoli, fløtegratinerte poteter. Rødløksaus, bernaise, peppersaus eller bare soppstuing. Evt har vi en blandet salat ved siden av, pommes frites og den sausen vi vil. Stekt sopp, løk og paprika er en selvfølge for meg. Evt stekt asparges.

Lager fløtegratinerte poteter fra bunnen av, soppstuing og peppersaus med mye sjy og krydder i. Det vi liker best, så blir best slik :p

Søtpotetpure, soppstuing, hjemmelaget pommes frites, gratinerte poteter, blomkål- og brokkoligrateng, maispure, varm mais, asparges, ovnsbakte rotgrønnsaker +++

Var det jeg kom på.
NB: Ikke alt på en gang :P

I dag blir det gratinert tomat, brokkolipuré og bakt potet.

Det som ofte går igjen hos oss og som de fleste alltid vil ha er:

Råstekte amadinepoteter eller bakt potet med hvitløksmør og ost.

Bakt sjalottløk

Rødvinsaus laget fra bunnen med mye rødvin og kokt i flere timer.

Grillet mais.

Hender vi har rotgrønnsaker og kremt løk og sopp til, men liker det enkelt så biffen får hovedrollen:)

Vi har ofte ris vi. Og peppersaus. Og grønnsaker eller salat. Velsig enkelt, mao.

Vi pleier å ha fløtegratinerte poteter og soppgraps til. Sopp, løk, ertepeis, paprika etc og fløte og krydder. :)

Bakt potet

Løkringer

Coleslaw

Maiskolber

Ovnsbakte tomater

Rødvinssaus

Ikke alt på en gang da :p

Blir så sulten i gravidmagen! :P

Jeg elsker fløtegratinerte poteter og wokede grønsaker til biff. Sistnevnte på knase litt! Nam!!!

Fløtegratinerte poteter (fra bunnen av, med masse løk), brokkoli, fylte tomater (med paprika og løk), maiskolber, soppstuing og peppersaus.

Blir hjemmelagde båtpoteter, gratinerte poteter eller bakte.. Hasselpoteter kan vi også ha. Det er veldig godt! Og vi bruker å ha smørdampet brokkoli eller stekte grønnsaker. Nam nam!

Risotto er ganske godt til også, forresten :)

Back
Topp