Tilbakevendende kvalme

Rupia

Forelsket i forumet
Hei!

er i uke 33+0 og kvalmen har kommet tilbake med full styrke. Hjelper lite at jeg har svangerskap diabetes i tillegg så det er veldig begrenset hva jeg ble spise på, så set blir lite mat om dagene. Kvalmestillende hadde null effekt de første 5 månedene, og jeg ble så trøtt og groggy av de. Nå hivde jeg innpå en før jeg la meg i håp om at det har skjedd noe magisk siden sist, og at de faktisk hjelper.

Andre som har fått dette tilbake nå og hva bruker dere mot det?

HELDIGVIS skal jeg igangsettes i uke 38, senest! Så det er en god måned igjen bare.
 
Dessverre ingen anelse, men tror både oktober og november har tråder om «tilbakevendende kvalme». Kanskje få noen tips der?
 
Husker jeg fikk tilbake kvalmen når jeg gikk med første.. har ikke så mye tips dessverre bortsett fra de vanlige med kjeks, sea band, kvalmestillende etc.
Klem :Heartred
 
Ja, er møkkvalm. Men det kommer av at jeg er sliten, trøtt og sulten. Afipran hjelper meg derimot veldig godt, så tar det om jeg må ut av huset og føler meg drit. Kan du høre med legen om å få det? Det hjelper også å sove og spise når jeg trenger det.

Er det ingen snacks blodsukkeret tåler godt? Evt grovt knekkebrød? Her har sukkerfri lakris Dent innimellom funka.

Håper det gir seg for deg, for den kvalmen er horribel.
 
Ingen gode råd, håper du finner noe som funker! Jeg slapp unna kvalme og oppkast sist svangerskap og denne gangen kun kastet opp ett få ganger tidlig i svangerskapet. Men tydelig at magen har dårlig plass for siste uken har jeg kastet opp 3-4 ganger, stort sett fordi jeg bøyer meg/får press på magen etter å ha spist. Så all ære til dere som har slitt med dette store deler av svangerskapet!!
 
Samme problem her, sliter med kvalme igjen. Er i uke 31 nå. Det har kommet tilbake siste uken. I tillegg noe voldsomt med halsbrann ubehagelig og sliter med å sove. Kaster ikke opp, men ubehagelig for det. Prøver å spise regelmessig og sunne måltider, men hjelper lite.
 
Back
Topp