Tilbakevendende brennkopper...

Klatremus Lillemann

Juni12s allviter/orakel
VIP
Lillegutt har vært plaget med brennkopper siden april... Tok tid før vi fant ut at det var brennkopper og fikk abboticin penicillin. Kuren på 16 dager var over for 10 dager siden, og det så ut til at utslettet skulle bli borte. Vi var på ferie forrige uke, og da var han så fin i ansiktet, men etter at vi kom hjem så er det utbrudd på gang igjen... Så nå har vi fått ny penicilinkur med keflex. Håper dette vil hjelpe altså... Men jeg synes det er utrolig at han ikke har smittet barn i bhg siden han har vært i bhg før vi fant ut hva det var. Bhg har heller ikke skjønt at det var brennkopper. Andre som har erfaring med tilbakevendende brennkopper? Hva hjalp hos dere? Kan inneklima påvirke brennkopper?

er ikke sikkert det smitter selv om de er i barnehagen, det smitter kun hvis en får kommer i kontakt med blemmene eller væska i blemmene. Det var den beskjed vi fikk hos legen. Er derfor en ska dekke det til når en er i barnehage eller skole

Mulig han har klart å smitte seg selv. Man kan holde på i evigheter å smitte seg med slik dritt. Er det penicillinsalve dere bruker? Brannkoppene må renses hver dag. Med klorhexidin og salve. Brannkoppen bør dekkes til. De skal ikke bade så lenge de har aktive kopper. Da kan de smitte seg selv til andre deler av kroppen.... håper dere får tatt knekken på dem snart.

Joda, fikk vite vi også at det ikke smitta så lett, men vi hadde jo ikke dekka det til heller siden vi ikke visste hva det var før etter at lillegutt gikk ut i ferie. Men så synes jeg ikke at det væsker så mye heller, vært bare noen få blemmer som væsker. Alle sprekker og blir røde sår, men væsker ikke akkurat.. Men så har fastlegen ferie, så i dag var vi hos en annen lege. Og sånt er jo egentlig litt håpløst når den legen da ikke kjenner til/har sett forrige utbrudd... Men får håpe penicilinen tar knekken på det denne gangen.

Muskatt skrev:
Mulig han har klart å smitte seg selv. Man kan holde på i evigheter å smitte seg med slik dritt. Er det penicillinsalve dere bruker? Brannkoppene må renses hver dag. Med klorhexidin og salve. Brannkoppen bør dekkes til. De skal ikke bade så lenge de har aktive kopper. Da kan de smitte seg selv til andre deler av kroppen.... håper dere får tatt knekken på dem snart.

Vi har fått mikstur som skal drikkes. Fikk ikke beskjed om noe rensing eller salve... men jeg har vaska litt med klorhexidin. Ikke er de så lette å dekke til heller, for de sitter så dumt til. Rundt munnen, nesa og kinnene.. Og så reagerer han på plaster... Men utrolig nok har han ikke fått andre steder på kroppen, og han badet jo de tre mnd før vi fikk vite hva det var. Men ja, vil gjerne bli kvitt denne dritten før bhg start om tre uker...

Jeg hadde brannkopper på hele kroppen men ikke ansiktet. Ett år seinere fikk jeg det igjen, bare på egglederen. 

Jeg hadde store brennkopper. Måtte ha to kurer så ble de borte :)

Mini her hadde brennkopper på hele rumpa for en stund siden, og etter 1,5-2 uker med smøring av salven brulidine forsvant de heldigvis! Han fikk bare salve, men ditt barn har kanskje brennkopper i større grad? Jeg ville forhørt meg om salve i tillegg dersom de ikke forsvinner ;-) Skader jo ikke å spørre :)

Lykke til! Brennkopper er noe herk!!

Back
Topp