Tilbakemeldinger på navn

LLR4

Blir kjent med forumet
Noen som har fått negative tilbakemeldinger på navnet de har valgt?

Vi har valgt å fortelle navnet når folk har spurt og har fått ett par negative
tilbakemeldinger. "Dere kan ikke kalle babyen det" "seriøst??"
Det er jo veldig sårende, hva svarer man da? Har så lyst å svare noe tilbake så folk blir
Satt ut tilbake.. Tips?? Forøvrig er navnet ganske vanlig.

Vi har to navn det står mellom, men bestemmer oss ikke før lillegutt er her… Har hittil bare fått positive tilbake meldinger! Synest det er respektløst av andre å komme med negative tilbake meldinger, så lenge man ikke har bedt om det…! Hva med å svare, jo, det har vi tenkt til… bedre enn ditt navn?!?
Hvilket navn har dere bestemt dere for?

Har valgt å holde navn hemmelig og så får de bare synse så mye de vil om navnet når lillebror er født.
Storebror har jeg heldigvis bare fått positive tilbakemeldinger på når jeg forteller navnet hans og for mange så vil nok navnet hans være litt "spesielt".

Men synes det er respektløst å komme med slike bemerkninger, alle har hver sin smak.

Jeg liker ikke navnet Leander f.eks. og hadde ikke kommet til å kalle sønnen min det, men synes det er helt flott om noen andre liker navnet og vil bruke det. Det er jo ikke et stygt navn selv om jeg personlig ikke liker det. :)

Har fortalt et par av de nærmeste det.. de mener det blir altfor likt storesøsteren sitt...

Så holder det hemmelig til neste kommer

♥ Prinsesse 03.06.12 ♥
♥ Venter 25.02.14 / 03.03.14 ♥
★ Sladrer med PrinsOgPrinsesse Mamma og RonjaR ★

Jeg bryr meg ikke filla om hva andre måtte mene. Det er masse navn der ute som jeg synes er fæle, men som andre liker, og omvendt. Det er jeg og pappaen som sammen skal bestemme navnet, og ingen andre.

Jeg sier at folk må respektere vårt valg, og hvis de har et problem med det så kan de dra dit peppern gror. Frekke kommentarer kan de holde for seg selv. Kan ikke la andres meninger påvirke oss for mye!

Vi har noen jentenavn på lista, å da vi fortalte det ene navnet til min bror da han spurte, svarte han at "Hæ??? Aldri i verden om jeg kommer til å bruke DET navnet på hun!!!"
Det er et helt vanlig navn.

Men det er ikke han som bestemmer og jeg driter i om han ikke liker det!
Han blir vant til det uansett, og hvis ikke så kan han bare holde seg borte.

Å kommentere og rakke ned på et navn er virkelig lavmål.
Det er opptil hver enkelt om hvilke navn de vil bruke på sitt barn. Og ikke alle liker de samme navnene.
Folk kan spare seg for å brase ut av seg negatvitet om et navn.
Jeg er glad det finnes så masse forskjellige navn. ;)

Sent from my GT-I9100 using BV Forum mobile app

Er mange som mister sosiale antenner når det kommer til hva en kan si og ikke si når det gjelder svangerskap og babyer.

Valgt å ikke dele navn her, og folk er grønne av nysgjerrighet. Vi har vært frem og tilbake på flere navn, men tror vi har et navn nå. Jeg vil ikke la meg påvirke av hva andre måtte mene om navnet vi gir vår datter. Husker det var folk som sa akkurat hva de mente ol min datters navn. Det er ganske sårende.

Termin 2.februar 2014

Jeg har fortalt familien om hvilke navn vi har som favoritter, og noen av de gir klart uttrykk for hva de mener vi bør velge. Ingen har vært helt negative til noen av alternativene, men jeg vet at det er minst støtte for det navnet vi helst lener mot.

Har lest ett sted, at når de lærer barnet å kjenne, og blir glad i det - så blir de glad i navnet også! ;)
Når de blir kjent med det lille nurket ditt, vil de jo forbinde navnet med nurket, en god å positiv assosiasjon! Er du fornøyd med navnet - vær stolt! :D

Driter i hva andre mener. Vi har bestemt oss for navn og brukt det lenge allerede. Det har blitt helt naturlig for oss å bruke navnet hennes, og det er det hun skal hete. Det er vi som skal like navnet, ikke resten av verden.

Sent from my HTC One X using BV Forum mobile app

Blir litt nyskjerrig på navnet jeg nå, så ille kan det da ikke være? Det er jo skikkelig frekt å si sånt. Hadde vel svart at "det er det fineste navnet vi vet om og det blir navnet til vår elskede baby, nå er du frekk!" Men det er ikke alltid lett å komme med en kommentar i farta, for man kan bli ganske satt ut ja.

Vi er denne gangen også enige om at vi skal vente med å bestemme oss heeeelt før vi har møtt babyen for å se om navnet føles riktig. Til noen har jeg sagt hva det mest sannsynlig blir, til andre har jeg bare svart "vi har ikke helt bestemt oss enda".

Last edited:
Vi sa ikke navnet sist før etter at hun var født.Samme denne gang,ingen skal komme å fortelle meg hva mine unger skal hete:-) svar dem det som faller deg inn,det gjør jo tydligvis dem også

Det er akuratt dette som er årsaken til at jeg/vi holder navn hemmelig til etter fødsel. Synes allerede det er så mye mennesker som skal ha så mye meninger om alt i graviditeten. Blir gal!

Det der med navn, altså.. Eldstejenta vår på 21 heter Marion, et navnevalg dattera til mannen min ikke likte. Hun nekter å bruke det på henne, og kaller henne andre ting isteden. Jeg har gitt klar beskjed hva jeg synes om oppførselen hennes. Hun er voksen, men skikkelig diva og deamaqueen, og ignorerer meg bare. Og mannen orker ikke bli "blandet inn", for han synes han ser eldstedattera altfor lite, og at jeg godt kan la henne gjøre som hun vil når hun en sjelden gang er sammen med oss.
(..nå hører det med til historien at hun plutselig skal være hos oss i jula, og jeg må jo si at jeg er litt spent på hvordan dét skal gå.. )

Vi fikk negative tilbakemeldinger på eldstemann. Det er også to helt vanlige navn, men en mer uvanlig kombinasjon :) Vi har likt navnet fra dag 1, hadde jo aldri kalt han det om ikke :p Og vi ga blanke i hva andre mente! Etterhvert ble de jo vant til det, og etter en liten stund likte de det jo, er jo en vanesak ;)

Nå er forøvrig alle enige om at han ikke kunne hatt noe annet navn, og det har de også ment i noen år, han er jo blitt 7 nå :p

Syns det er tragisk om noen virkelig kan kommentere navnet på Baby'en på den måten - hadde blitt skikkelig såret. Leste om ei som fikk en sånn kommentar fra noen i nærmeste familie en gang, og hun hadde svart svigermoren sin på følgende måte "joa, vi var inne på tanken å kalle opp ungen etter deg, men siden ditt navn ikke akkurat er på moten valgte vi xxxxx" ;)

• Liker
Reactions: EJ
Har fått samme tilbakemeldinger på navn jeg likte, så nå som vi har "bestemt oss" for navn har vi setene for å ikke si det til noen!

Vi tar en hvitløgn om at vi ikke har bestemt oss...
Det er jo uansett vår sak og valg :-)
Dumt om venner og kjente skal "ødelegge" et navn vi vil bruke med å såre oss.

Vi har sagt det til alle som har spurt. Er så redd for at noen skal stjele navnet vi har valgt. Vi fikk mye pes av svigermor til å begynne med ettersom det første navnet er ei oppkalling etter mora til svigermor. (De har ikke så god kontakt. Tror egentlig de hater hverandre....) Resten er ei oppkalling etter henne og mora mi. Det likte hun! Hehe! Nå sender svigermor melding å lurer på om lille Mai-Eline har det bra, og om vi tror hun gleder seg til å komme ut. Det har liksom vokst litt på henne. Hehe!!

Vi har vel to ganske "vanlige navn" som vi står mellom. Men heller litt mer mot det ene. Og min lillesøster hvertfall, har sakt tydelig ifra at vi må gå for det andre, fordi hun kjenner noen med det ene navnet hun ikke liker :) sånn jeg tror mange tenker, men man kan jo ikke bry seg om det. I våre øyne vil VÅRT barn være det vi tenker på når vi hører navnet, ikke en random person som vi har hørt om eller sett på tv feks som vi ikke liker :) jeg heter jo sandra, regner med at alle mine venner og min familie tenker på meg, og ikke sandra lyng haugen eller sandra bullock når de hører navnet mitt xD hehe.. Tror bare ungen må komme ut først, før man faktisk kan høre på hva folk synes :) de har bare ikke noe fjes å feste navnet til :)

Sent from my iPad using BV Forum

Back
Topp