Tilbakedatert sykemelding!

sørlandsbaby

Gift med forumet
Novemberlykke 2015
Noen som har erfaring med at Nav slår seg vrange?
Jeg glemte helt vekk hele sykemeldinga denne mnd, men legen skrev ut en i dag da. Kan jo legge til at jeg har vært sykemeldt en lengre periode nå.

Legen har lov å tilbakeføre sykemelding så lenge du har vært i kontakt med legen, så den bør di godkjenne;)

Har du glemt det en hel mnd?? Hvis det er tilfelle skjønner jeg jo at NAV er vrange..

Frk.MammaMor skrev:
Har du glemt det en hel mnd?? Hvis det er tilfelle skjønner jeg jo at NAV er vrange..

Enig! En ting er om det hadde vært noen dager, men dette er jo snakk om flere uker. Når du er syk er det ditt ansvar å sørge for at du har gyldig sykemelding. NAV har et regelverk å forholde seg til, så de er nok ikke "vrange" bare for å være det.

IdaK skrev:

Frk.MammaMor skrev:

Enig! En ting er om det hadde vært noen dager, men dette er jo snakk om flere uker. Når du er syk er det ditt ansvar å sørge for at du har gyldig sykemelding. NAV har et regelverk å forholde seg til, så de er nok ikke "vrange" bare for å være det.

sign! er det snakk om dager er det ikke noe prob,men ukesvis er jo neppe normalt å tilbakeskrive

ohBaby! skrev:

IdaK skrev:

Frk.MammaMor skrev:

sign! er det snakk om dager er det ikke noe prob,men ukesvis er jo neppe normalt å tilbakeskrive

Så lenge det dreier seg om samme sak så ser jeg ikke noe problem. Burde ikke være noe problem for NAV, men de klarer jo å lage problemer ut av det meste.

Jeg vet jo så klart at det er min egen feil, og hvis ikke jeg får pengene så har jeg meg selv å takke :)
Men jeg lurte bare på om det var "vanlig" at man ikke fikk utbetalt pengene for tilbakedaterte sykemeldinger?

Har legen  tilbakedatert sykemeldingen din en hel mnd? Det trodde jeg ikke var lov.
Men ja, tror NAV kommer til å reagere.

Ikke en hel mnd. nei, men glemte det tidligere DENNE mnd..

Men.. da sykemeldinga gikk ut var du vel teknisk sett ikke sykemeldt mer, så forventet ikke jobben din deg tilbake da? Gikk det en hel mnd hvor du ikke var sykemeldt uten at de reagerte?

AnneEmilie skrev:
Men.. da sykemeldinga gikk ut var du vel teknisk sett ikke sykemeldt mer, så forventet ikke jobben din deg tilbake da? Gikk det en hel mnd hvor du ikke var sykemeldt uten at de reagerte?

det lurte jeg på å :-)

Ja, det gikk noen uker..
De på jobben vet jo at jeg ikke kommer tilbake før svangerskapet er over uansett, så er sikkert derfor!

Ifølge min lege har de ikke lov til å tilbakedatere sykmeldinger lengere enn fra da du var i kontakt med legen. Eks om du ringer fordi du er syk og ikke kan få time før om 2 dager, så har de lov å tilbakedatere fra du ringte. Derfor er også min lege påpasselig på å sette opp ny time før den første sykmeldingen går ut ved langtids sykmelding. Så kan skjønne at NAV kan være vrange i dette tilfellet.

Back
Topp